معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

صنعت ماهیگیری در اروگوئه

صنعت ماهیگیری در اروگوئه، به ویژه در سواحل اطلس جنوبی، سابقه‌ای طولانی و پر فراز و نشیب دارد. این صنعت، به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین پروتئین و ایجاد اشتغال در این کشور، نقش مهمی در شکل‌گیری اقتصاد و فرهنگ اروگوئه ایفا کرده است. گزارش حاضر نگاهی به وضعیت گذشته و حال این صنعت در کشور اروگوئه دارد.

بحران آب در اروگوئه

آب، به عنوان یکی از اساسی‌ترین منابع حیات، همواره نقش محوری در توسعه جوامع ایفا کرده است. اروگوئه، با دارا بودن منابع آبی نسبتا فراوان، در سال‌های اخیر با چالش‌های جدی در مدیریت این منبع حیاتی مواجه شده است. نوسانات شدید آب و هوایی، از جمله خشکسالی‌های طولانی‌مدت و سیل‌های ناگهانی، این کشور را با بحران آب مواجه کرده است. در گزارش حاضر به ابعاد این بحران آب و اقدامات و تمهیدات دولت اروگوئه در مواجهه با آن پرداخته شده است.

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته سوم شهریور ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته دوم شهریور ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

تجارت پشم و گوشت گوسفندی اروگوئه در سال 2024

گزارش زیر نگاهی به صنعت پرورش گوسفند و صادرات پشم در کشور اروگوئه دارد.

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته اول شهریور ماه 1403مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته چهارم مرداد ماه 1403مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

جایگاه اروگونه در پرورش دام

اروگوئه یکی از کشورهای سرآمد در پرورش گاو است و تقریباً ۸۰ درصد تولید خود را به بازارهای بین‌المللی صادر می‌کند.

اخبار اقتصادی اروگوئه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی اروگوئه در هفته سوم مرداد ماه 1403مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

تجارت خارجی اروگوئه در نیمه نخست سال ۲۰۲۴

اقتصاد اروگوئه در نیمه اول سال 2024 شاهد رونق قابل توجهی در بخش صادرات بود.