معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی دانمارک

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی دانمارک در هفتۀ دوم تیر 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

آمار تعداد دانشجویان در مراکز آموزش عالی ترکیه

در سال تحصیلی 2022-2021 میلادی، در مجموع 208 دانشگاه در ترکیه فعالیت دارند که از این تعداد 75 دانشگاه خصوصی، 4 مدرسه عالی خصوصی و 129 دانشگاه دولتی هستند.

معرفی استان کلوژ ناپوکا، کشور رومانی

کلوژ ناپوکا یکی از مراکز اقتصادی مهم در رومانی با تولید ناخالص داخلی 53175.1 میلیون LEI است. این شهر دومین شهر بزرگ رومانی و پایتخت ترانسیلوانیا محسوب می‌شود. از مهم ترین مراکز دانشگاهی، فرهنگی، صنعتی و تجاری رومانی و دومین مرکز پس از پایتخت است. 11 دانشگاه با بیش از 85000 دانشجو دارد. در میان سایر موسسات، میزبان بزرگترین دانشگاه کشور، دانشگاه Babeş-Bolyai است. کلوژ-ناپوکا دومین مرکز بزرگ مالی و بانکی رومانی است و یکی از بهترین شهرستان‌های توسعه یافته در این کشور محسوب می‌شود. پتانسیل اقتصادی آن از منابع محلی، شرکت های متعدد و متنوع، موقعیت جغرافیایی خوب و سنت و تخصص به دست آمده در صنایع ناشی می‌شود.

معرفی استان تیمیش- کشور رومانی

گزارش پیش رو به معرفی یکی دیگر از استان‌های مهم کشور رومانی،تیمیش، می‌پردازد. تیمیش استانی در غرب رومانی در مرز با مجارستان و صربستان، در منطقه تاریخی بنات است. مرکز این استان شهرستان تیمیشوآرا بوده و از نظر مساحت، غربی ترین و بزرگترین استان رومانی می‌باشد.

مانور بودجه در ایتالیا

دولت ایتالیا امسال هدف مانور بودجه خود که رقم آن برابر با 23.45 میلیارد یورو می‌باشد را حمایت از بخش های مختلف اقتصادی و کمک به افزایش نرخ رشد کشور و کاهش بار مالیاتی برای خانواده ها و مشاغل اعلام نموده است.