معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی آفریقا شماره 42( هفته سوم شهریور ماه 1399)

مهمترین عناوین و اخبار تحولات اقتصادی داخلی و خارجی کشورهای آفریقائی و سازمان‌های منطقه ای این قاره در هفته سوم شهریور ماه 1399 که در رسانه‌های کشورهای این قاره انتشار یافته به شرح زیر بوده است:

کووید-19، آمریکای لاتین، اثرات و پیامدها

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در جولای 2020 گزارشی از وضعیت کووید-19 در منطقه آمریکای لاتین و پیامدهای این بیماری بر این منطقه ارائه کرد. این گزارش ضمن اینکه منطقه آمریکای لاتین و کارائیب را به عنوان کانون جدید شیوع این بیماری در نظر گرفت، چشم‌انداز تاریکی از پیامدهایی که این بیماری همه‌گیر بر این منطقه خواهد داشت ترسیم کرد. در این گزارش بر نابرابری به‌عنوان یک درد مزمن درهمه حوزه‌های بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی منطقه آمریکای لاتین تأکید شده و تغییر مدل توسعه منطقه با تأکید بر برابری موردتوجه قرارگرفته است.

برگزاری کنفرانس جهانی ساخت تولید واکسن کرونا در لندن

بریتانیا با مشارکت اتحاد جهانی برای تولید واکسن (Gavi) میزبان همایشی مجازی با حضور برخی رهبران سیاسی، سازمان بهداشت جهانی، بانک جهانی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و تعدادی از شرکت‌های داروسازی بود تا پیرامون تحولات مرتبط با بحران بیماری کرونا بحث و تبادل نظر کنند.

نامه وزیر محترم امور خارجه به دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت دومین سالگرد خروج غیر قانونی آمریکا از برجام

به مناسبت دومین سالروز خروج غیر قانونی ایالات متحده از برجام، در تاریخ 19 اردیبهشت 1399 (8 مه 2020) جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص رویکرد یکجانبه گرایانه و غیرقانونی ایالات متحده در قبال برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت ارسال نمودند.