معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

آشنائی با توانمندی ها و ظرفیت های جنوب چین در حوزه سلامت و بهداشت

منطقه جنوب چین نقش کلیدی در تجارت و همکاری‌های بین‌المللی چین ایفامی‌کند. استان‌های جنوبی چین همواره جایگاه ویژه ای در زمینه تولیدعلم، خصوصا در حوزه سلامت داشته و انجمن‌ها، دانشگاه‌ها و شرکتهای برجسته ای را در حوزه پزشکی، دارویی و سلامت در خود جای داده اند. گزارش حاضر در نظر دارد تا ظرفیت های استانهای جنوب چین در حوزه سلامت، بهداشت و درمان با رویکردهای علمی، تحقیقاتی و تجاری و صنعتی را تبیین نماید.

معرفی منطقه توسعه گوانجو (GDD)- هوانگپو

منطقه توسعه گوانجو (GDD) در بخش شرقی گوانجو و در مرکز دلتای طلایی متشکل از گوانجو، هنگ کنگ و ماکائو قرار دارد. این منطقه در سال 2019 موفق به کسب رتبه اول در میان 100 منطقه صنعتی برتر ملی چین گردید. این منطقه شامل منطقه اقتصادی Huangpu ، شهر دانش چین - سنگاپور (SSGKC)، شهر علمی‌گوانجو (GSC) و جزیره بین المللی بیوتکنولوژی گوانجو (GIBI) می‌باشد. در این مطلب به معرفی این منطقه و ظرفیت های اقتصادی آن پرداخته می‌شود.

شهر علوم گوانجو

شهر علوم گوانجو یک پارک صنعتی علمی مدرن در منطقه هوانگپو، گوانجو است که ساخت آن از سال 1998 آغاز شد و هم اکنون فعالیت های تحقیق و توسعه (R&D) و تولید صنایع با تکنولوژی پیشرفته در این پارک متمرکز شده است.در این مطلب به معرفی مختصر این پارک علم و فناوری و فعالیت های جاری آن پرداخته میشود.