معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

جایگاه صنعت گردشگری و گردشگری هوشمند در اقتصاد مالزی

صنعت گردشگری در مالزی سومین بخش بزرگ تشکیل دهنده تولید ناخالص داخلی این کشور است. با شیوع بحران کرونا این صنعت در مالزی همانند دیگر نقاط جهان با چالش مواجه شد اما با کاهش محدودیت های حاصل از شیوع کرونا و باز شدن مرزهای کشور مالزی بروی گردشگران خارجی روند روبه رشد این صنعت درحال شکل گیری است. در این راستا دولت مالزی در بعد سیاست گذاری دو موضوع مشارکت بیشتر بخش خصوصی و دولتی و تمرکز به فناورری‌های نو و دیجیتالی سازی این صنعت را مورد تاکید دارد.

تاثیر کرونا بر اقتصاد مالزی

پنجمین هفته اعمال محدودیت‌های ترددی و قرنطینه‌ای هم در مالزی سپری شد و تعداد مبتلایان در این کشور از مرز 5600 نفر عبور کرد. از این تعداد 95 مورد فوتی گزارش شده و نزدیک به 3600 نفر بهبود یافته‌اند. مرحله سوم قرنطینه در این کشور هفته گذشته به اتمام رسید ولی دولت مالزی تصمیم گرفت تا این وضعیت را حداقل به مدت دو هفته دیگر بعد از آن یعنی تا 23 اردیبهشت تمدید نماید. به احتمال زیاد در مرحله چهارم اجرای این طرح، شاهد آغاز به کار مراکز تولیدی و صنعتی بیشتری خواهیم بود. در ادامه بررسی‌های قبلی در خصوص آثار کرونا بر اقتصاد مالزی در زیر به برخی از موارد به روز شده اشاره خواهیم داشت: