معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

مصاحبه هفته نامه ترند با وزیر اقتصاد و دیجیتال سازی اتریش

هفته نامه ترند طی مصاحبه ای با خانم دکتر مارگارت شرامبوک وزیر اقتصاد و دیجیتال سازی اتریش به بررسی وضعیت زیرساختارهای دیجیتال اقتصاد اتریش در دوران کرونا و اولویت های دولت اتریش در دوران پسا کرونا پرداخته است که برگردان آن در پی خواهد آمد .

جایگاه جهانی سوئد در نوآوری

در حال حاضر سوئد یکی از کشورهای پیشرو در حوزه نوآوری در دنیا است. براساس جدیدترین گزارش کمیسیون اروپا ، سوئد توانست برای دهمین سال متوالی ، رتبه نخست شاخص نوآوری در اتحادیه اروپا را از آنِ خود کند. در گزارش زیر رتبه جهانی ، بازی گران کلیدی و برخی دلایل رشد نوآوری در این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درآمد ارزی ارسالی از سوی اتباع هندی در خارج

شیوع جهانی کروناویروس طی ماه‌های اخیر آثار اقتصادی گسترده ای برجای گذارده و پیش بینی می‌شود که رکود اقتصادی ناشی از آن طی سال جاری ادامه داشته باشد. طبق برآورد صندوق بین المللی پول(IMF) اقتصاد جهانی به رغم رشد 2.9%+ در سال 2018، طی سال جاری روند نزولی خواهد داشت و احتمالا رشد اقتصادی 3%- را تجربه خواهد کرد. بجز هند و چین، اغلب دیگر اقتصادهای پیشرفته و نوظهور در سال 2020 رشد اقتصادی منفی خواهند داشت. از جمله آثار این رکود گسترده جهانی، کاهش درآمدهای ارسالی اتباع و نیروی کار مهاجر برای خانواده‌ها و کشورها خود (Remittances) می‌باشد که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.