معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی روسیه - جمهوری تاتارستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه (جمهوری تاتارستان) در هفته اول اسفند ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این منطقه به شرح زیر ارائه می‌گردد.

وضعیت صنعت خودرو در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی با ثروت های معدنی مانند طلا، الماس، پلاتین، سنگ معدن منگنز و زغال سنگ شناخته می شود و از صنعت کشاورزی شناخته شده ای برخوردار است. این کشور توانسته یک مجموعه تولیدی متنوع ایجاد کند که انعطاف پذیری و پتانسیل خود را برای رقابت در اقتصاد جهانی نشان داده است.

اخبار اقتصادی استرالیا (هفته اول آذر ماه 1399)

مهمترین اخبار و عناوین اقتصادی روزنامه‌ها و رسانه‌های استرالیائی در هفته اول آذر ماه 1399 به شرح زیر بوده است:

صنعت خودروسازی برزیل و عملکرد آن در سال 2019

برزیل هشتمین کشور خودرو ساز و ششمین بازار بزرگ خودرو دنیاست. 26 شرکت خودرو ساز در برزیل در قالب 65 کارخانه در 10 ایالت و 43 شهر برزیل فعالیت دارند. ظرفیت تولیدی این کارخانه‌ها 5.05 میلیون دستگاه خودرو و 109 هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی می‌باشد. 473 کارخانه قطعه سازی نیز در این کشور فعالیت دارند. 1.9 میلیون نفر در این بخش به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌باشند. ارزش کل تولیدات صنعت خودرو برزیل در سال 2018 به رقم 61.9 میلیارد دلار بالغ گردید. میزان صادرات خودرو و قطعات خودرو برزیل در سال 2019 به رقم 15.9 میلیارد دلار و میزان واردات نیز 18.8 میلیارد دلار رسید که تراز منفی 2.9 میلیارد دلاری برای این کشور ایجاد کرد.