معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تلاش های دولت آرژانتین برای تهیه واکسن کرونا

در چارچوب دستور رئیس جمهور آرژانتین به وزرای کابینه برای تسهیل و تسریع در واردات و تولید واکسن کرونا وزرای امور خارجه و بهداشت آرژانتین اقدامات دیپلماتیک و کارشناسی خود را مضاعف کرده اند تا روند واردات واکسن به این کشور را تسریع بخشند. آرژانتین که اکنون موج دوم کروناویروس را با شدت بی سابقه ای تجربه می‌کند، به واکسن همچون نوشدارویی برای غلبه بر این بیماری می نگرد و از همین رو تولید و واردات آن از شرکت و کشورهای مختلف در اولویت دولت آلبرتو فرناندز قرار گرفته است.

گزیده اخبار اقتصادی اتریش ( هفته اول اردیبهشت 1400)

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته اول اردیبهشت 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده به شرح زیر بوده است:

آیا شرکت آسترازنکا در دام منطق واکسن‌ها افتاده است؟

آیا شرکت آسترازنکا از خواست خود برای نجات دادن جهان از کووید 19 در حال پیشمان شدن است. در ماه می ‌گذشته، زمانی که این شرکت اعلام کرد قصد دارد با دانشگاه آکسفورد وارد این میدان شود، مدیرعامل آن اعلام کرده بود قصد دارد به مقابله با این همه‌گیری کمک کند و از پولی که این شرکت به دست خواهد آورد یا از بخشی از آن پول برای یک عملیات انسان‌دوستانه استفاده کند.

خرید واکسن چینی کرونا توسط برزیل

دولت ایالتی سان پائولو قراردادی به ارزش 90 میلیون دلار برای خرید 46 میلیون دوز واکسن با شرکت چینی سیوواک برای خرید واکسن امضا نمود. 6 میلیون دوز از این واکسن‌ها تا ماه اکتبر به برزیل ارسال و 40 میلیون دیگر در برزیل تولید خواهد شد. مرحله اول واکسیناسیون نیز از روز 15 دسامبر بر روی کادر درمان شروع خواهد شد. برزیل علاوه بر عقد قرارداد واکسن چینی با واکسن تولیدی کشورهای انگلیس، روسیه و آمریکا نیز قرارداد خرید امضاء کرده است.