معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

نقش و تاثیر استان داکار در اقتصاد کشور سنگال

در گزارش پیش رو به طور اجمالی به بررسی نقش و تاثیر استان داکار در اقتصاد کشور سنگال پرداخته شده است.

بررسی وضعیت صنعت شیلات و آبزیان سنگال

سنگال کشوری در غرب قاره آفریقا و کنار سواحل اقیانوس اطلس واقع شده که عمده فعالیت ساکنان آن کشاورزی و ماهیگیری است. این کشور دارای ظرفیتهای آبی مشتمل بر رودخانه سنگال، آب‌های شور متشکل از رودخانه‌های Casamance، Sine Saloum و گامبیا، آب‌های داخلی Ferlo، رودخانه Kayanka، Anambé و منابع آبی زیرزمینی قابل توجهی است.

فعالیت های بندر داکار در سنگال

بندر داکار بعد از بنادر ابیجان (ساحل عاج) و لاگوس در نیجریه سومین بندر بزرگ غرب آفریقا و نهمین بندر بزرگ در کل آفریقا محسوب می‌گردد. این بندر در سال 1866 افتتاح شده است و مساحت آن 325 هکتار، عمق 12 متربا کانال 200 متری در دو بخش شمالی و جنوبی می‌باشد. این بندر به لحاظ جغرافیایی موقعیت راهبردی دارد و در خارجی ترین نقطه آفریقا و در چهار راه اصلی دریایی که اروپا را به آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی را به جنوب آفریقا متصل می‌کند قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی آن را به یک بندر پیشرو برای شرکت های بین المللی تبدیل نموده است.

اخبار اقتصادی آفریقا شماره 39( هفته چهارم مرداد ماه 1399)

مهمترین عناوین و اخبار تحولات اقتصادی داخلی و خارجی کشورهای آفریقائی و سازمان‌های منطقه ای این قاره در هفته چهارم مرداد ماه 1399 که در رسانه‌های کشورهای این قاره انتشار یافته به شرح زیر بوده است: