معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی اتیوپی( هفته اول خرداد 1400)

برخی از مهمترین اخبار و تحولات اقتصادی هفته اول خرداد 1400 کشور اتیوپی که در رسانه‌های این کشور منعکس شده است به شرح ذیل اراِئه می‌گردد:

112 شرکت برتر ایتالیا (برترین کارفرمایان)

112 شرکت موفق به دریافت گواهینامه برترین کارفرمایان در ایتالیا-2021 (Top Employers 2021 Italia) شده اند که جزو بهترین شرکت هایی هستندکه کارکنان در ایتالیا درآن اشتغال دارند، یا حداقل می‌توان اظهارداشت این کارفرمایان تاکید قابل توجهی به "منابع انسانی" یا سیاست های مربوط به منابع انسانی ، آموزش کارکنان و توجه به نیازهای خانوادگی و اجتماعی کارمندان خود دارند.

چالش دولت مجارستان در همکاری با شرکت HUAWEI (هوآوی) چین

یکی از سیاست های دولت مجارستان در دولت اوربان بویژه درطی دوسال گذشته، استفاده از فناوری‌های نوین در بخش اقتصادی است . در این راستا ، دولت مجارستان علیرغم مخالفت های صریح دولت آمریکا درقبال تعامل و همکاری مجارستان با شرکت هوآوی ، ظرف دو سال اخیر ، گام های توسعه همکاری با این شرکت چینی را برداشته است. درسفر آقای پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان در سال 2019 به چین برای شرکت در نمایشگاه تجاری – دیجیتال بین المللی شانگهای ، در جریان یک نشست تجاری ، تصریح داشت: شرکت هوآوی با شرکت VODAFONE و DEUTSCHE TELEKOM در مجارستان همکاری خواهد کرد.