معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

سیستم پولی و مالی اوکراین در سال 2021

سیستم پولی و مالی اوکراین طی یک سال گذشته تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله اپیدمی و افزایش جهانی قیمت ها به ویژه در زمینه انرژی قرار داشت.

ممنوعیت استفاده از رمز ارزها در سیستم مالی ترکیه

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد که از این پس استفاده مستقیم و یا غیر مستقیم از رمز ارزها در پرداختهای مالی در کشور تا تاریخ 30 آوریل سال جاری میلادی ممنوع میباشد . این بانک در اطلاعیه خود هر گونه انتقال ، داد وستد ، پرداخت و دریافت انواع رمز ارزها را به عنوان ارزش و یا پشتوانه مالی در کشور ممنوع کرد .

روسیه و چین به شیوه‌های مختلف برای مقابله با سناریوی ایرانی محاصره مالی، آماده می‌شوند

سناریوی ایرانی محاصره مالی (منفصل شدن از سیستم پرداخت‌های بین بانکی SWIFT) برای بزرگترین اقتصادهای جهان که در رویارویی با واشنگتن قرار دارند دیگر چیز چندان عجیب و غریبی نیست. مقامات چینی اعلام کرده‌اند که پکن باید بطور واقعی برای این رویارویی آماده شوند و نه فقط بطور روانی! وزارت دارایی فدراسیون روسیه نیز خود را خوشبین نشان می‌دهد و یادآوری می‌کند که در طول شش سال تحریم، روسیه توانسته سیستم مالی خود را توسعه دهد. اما ظاهراً مقامات مسکو هنوز به چنین چیزی اعتقاد ندارند. سایت نیزاویسیمایا گازتا به قلم آناستاسیا باشکاتوا، مدیر بخش اقتصاد این روزنامه مقاله ای را با عنوان فوق منتشر نموده که ترجمه آن در پی خواهد آمد :