معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

وضعیت سوئد در موج دوم کرونا؛نگرانی مقامات بیشتر از موج نخست

سوئد موج نخست کرونا را با استراتژی منحصر به فرد خود گذراند؛ هیچ تدابیر سختی اعمال نکرد و تنها به رعایت «فاصله اجتماعی» و «شستن دست ها» بسنده کرد. این‌ها را به صورت توصیه مطرح کردند و قانون و جریمه ای در نظر نگرفتند. در اوایل بهار، تلفات سنگینی به نسبت جمعیت خود دادند، ولی در تابستان بدون این که هزینه سنگین قرنطینه را تحمل کنند، همه گیری مهار شد. از ماه سپتامبر که نشانه‌های موج دوم در اروپا بروز کرد، سوئدی‌ها در روزهای نخست خیلی خوشحال بودند که کمترین شیوع را در مقایسه با همسایه‌های سخت گیر دارند. ولی ظاهرا موج دوم کرونا برای سوئد با تاخیر بیشتری در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، فرا رسیده است.

اخبار اقتصادی فنلاند( هفته سوم مرداد ماه 1399)

اخبار و تحولات اقتصادی کشور فنلاند در هفته سوم مرداد ماه 1399 به شرح ذیل می‌باشد:

آثار کرونا بر اقتصاد فنلاند

وزیر اقتصاد و دارایی فنلاند تاکید کرد که اگر وضعیت صادرات فنلاند در آینده نزدیک بهبود نیابد، این بحران آثار دراز مدتی بر اقتصاد این کشور برجای خواهد گذاشت.

رکود اقتصادی دوران پسا کرونا سبب ایجاد شکاف در همبستگی میان کشورهای اروپایی شده است.

تاثیرات اجتماعی و اقتصادی همه گیری جهانی کرونا و رکود اقتصادی پیش رو موجب ایجاد شکاف بزرگی میان کشورهای شمال و جنوب اروپا به ویژه در زمینه صندوق احیاء اروپا گردیده است. در روزهای نخست ماه می ۲۰۲۰، کمیسیون اتحادیه اروپایی آمار اولیه خود را در خصوص عمق مشکلات اقتصادی ایجاد شده منتشر نمود. تنها در فاصله دو ماه پس از آن، این کمیسیون آمار قبلی خود را تغییر داد و در گزارش اخیر، شرایط را بسیار وخیم تر از گمانه زنی‌های اولیه در ماه می ارزیابی نموده است.

هفت گام دولت یونان برای اقتصاد پسا کرونا

وزیر دارایی یونان هفته گذشته در کمیته پارلمانی این کشور کلیات برنامه هفته ماده ای برای مقابله با تاثیرات منفی کرونا بر شرکت ها و بنگاه‌های این کشور را اعلام کرد.