معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

تجارت خارجی زعفران اسپانیا در نه ماه اول سال 2023

حجم تجارت خارجی اسپانیا در نه ماه اول سال 2023 در بخش زعفران به میزان 67 میلیون یورو بوده است که از این مقدار، 40 میلیون یورو مربوط به صادرات و حدود 27 میلیون یورو مربوط به واردات این کشور بوده است.

تجارت خارجی زعفران اسپانیا در نیمۀ اول سال 2023

حجم تجارت خارجی زغفران اسپانیا در نیمۀ اول سال 2023 به میزان 44 میلیون و 654 هزار یورو بوده است که شامل 23 میلیون و 813 هزار یورو صادرات و 20 میلیون و 841 هزار یورو واردات بوده است.

ظرفیت صادرات زعفران به هندوستان

کشور هندوستان به عنوان سرزمین ادویه جهان و پیشرو در تولید و صادرات ادویه جات سابقه تاریخی دارد.در بین تمامی ادویه جات، زعفران با توجه به شرایط کشت و فرآوری، جغرافیای خاص منطقه، پروسه تولید تا برداشت و خواص منحصر به فرد آن به عنوان گرانترین ادویه دنیا شناخته می‌شود.در حال حاضر نزدیک به 90 درصد زعفران هند در مناطق جامو و کشمیر تولید می‌شود.ایران، اسپانیا و افغانستان سه کشور برتر صادراتی زعفران جهان در سال 2022 بوده اند.

اخبار اقتصادی تاجیکستان- دوشنبه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی تاجیکستان در هفته دوم آبان ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی ازبکستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ازبکستان در هفته اول مهرماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

تجارت خارجی زعفران اسپانیا در6 ماه اول سال 2022

طبق آمارهای جهانی، بیش از ۹۰ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود، لیکن کشور ما از تجارت این ادویه پرسود آن گونه که باید نفعی نمی‌برد. اسپانیا با وجود تولید پایین، بزرگترین رقیب ایران در بازار جهانی زعفران محسوب می‌شود. این کشور در سال های اخیر با فعالیت های گسترده خود در زمینه بازاریابی، بسته بندی، برند سازی و مدیریت برند توانسته بخش عمده ای از بازار جهانی زعفران به خود اختصاص دهد.

مجوز صادرات زعفران خراسان جنوبی به چین اخذ شد

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: اکنون مجوز صادرات مرکبات، عسل، پای مرغ و سیب و لبنیات و زعفران به چین را گرفته ایم و چین و روسیه علاقه مند به خرید کل زعفران خراسان جنوبی هستند.

صادرات و واردات زعفران اسپانیا در سه ماه اول سال 2020

امروزه کشورهای تولیدکننده زعفران در جهان تلاش می‌کنند با شیوه‌های نوین بازاریابی، سهم خود را از عرضه جهانی این محصول افزایش دهند و جایگاه مناسبی را در بازار جهانی زعفران به دست آورند. ایران بزرگ ترین تولید کننده زعفران در جهان است که می‌تواند نقش مهمی را در بازار جهانی زعفران ایفا کند.