معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

کارزار بهترین قیمت در صربستان

صربستان با هدف کنترل تورم و کاهش قیمت کالاهای اساسی، کمپین بهترین قیمت به مدت دو ماه از اوایل سپتامبر تا پایان اکتبر 2024 اجرا کرد که شامل 86 قلم کالای اساسی بود. گرچه این کمپین در کاهش موقت نرخ تورم در برخی موارد مؤثر بود، اما به دلیل عوامل مختلفی از جمله سهم کم کالاهای شامل شده در سبد مصرفی و تأثیر عوامل خارجی، نتوانست تأثیر قابل توجهی بر نرخ تورم کلی صربستان داشته باشد.

رشد اقتصادی جمهوری صربستان

طی بزرگ‌ترین بحران سلامت در جهان، با وجود کلیه چالش‌ها، دولت صربستان توانسته است با سیاستگذاری‌ صحیح، از اقتصاد و کسب و کارها حمایت نموده و رشد تولید ناخالص داخلی را تقویت نماید.