معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم مردادماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم تیرماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

صنعت خودرو ترکیه پیشتاز صادرات این کشور در سال گذشته میلادی

صادرات صنعت خودرو ترکیه در سال 2023 به بیش از 35 میلیارد دلار رسید. این میزان صادرات 15 درصد بیش از صادرات این بخش در سال 2022 بود که به نوبه خود رکورد قابل توجهی در صادرات صنعت خودوری کشور به شمار میرود.

رکوردشکنی فروش خودرو در ترکیه در سال 2023

بر اساس گزارش انجمن صادرکنندگان صنعت خودرو ترکیه (OIB)، صنعت خودرو در این کشور در سال 2023 رکورد صادرات بی سابقه را شکست و به 35 میلیارد دلار فروش بین المللی با 13 درصد افزایش نسبت به سال قبل رسید.

تولید و صادرات صنعت خودرو ترکیه 2023 میلادی

انجمن صنعت خودرو (OSD) ارقام تولید و صادرات و داده‌های بازار خودرو در سال 2023 میلادی را طی گزارشی اعلام کرد.

صادرات ترکیه در سال 2023 میلادی

ترکیه در سال 2023 میلادی در مجموع 256 میلیارد دلار صادرات داشته است. در این مدت، 3 شهر نخست صادرکننده به ترتیب شهرهای استانبول، کوجالی و بورسا بودند. صادرات این سه شهر در سال گذشته در مجموع 130.9 میلیارد دلار بود که 51.1 درصد از کل صادرات کشور را تشکیل میدهد.

اخبار اقتصادی ترکیه - آنکارا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ترکیه در هفته سوم آذرماه 1402 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

وضعیت فروش بازار خودروی ترکیه از ژانویه الی سپتامبر 2023

انجمن نمایندگیهای توزیع خودرو و قطعات یدکی ترکیه در گزارشی به تحلیل وضعیت بازار فروش صنعت خودروی کشور در 9 ماه نخست سال جاری پرداخت که مهمترین نکات آن در ادامه می آید.

فعالیت پارک های علم و فناوری ترکیه در زمینه خودرو

بخش هایی از مقاله ای منتشره در شماره اخیر مجله صادرات خودرو ترکیه ( Oto İhracat ) تحت عنوان ‘’ بذرهای تکنولوژی در حال رشد هستند ‘’ به شرح ذیل ارائه می گردد.

تولیدات صنعت خودروی ترکیه در نیمسال نخست سال 2023 میلادی

تولید صنعت خودرو ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی با 13 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 735 هزار و 231 عدد رسید.