معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

مدیریت منابع آبی بخش کشاورزی در ازبکستان

بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش های اقتصاد ازبکستان است که علاوه بر اشتغالزایی بالا، درآمد ارزی بسیار خوبی را نیز به کشور وارد می‌کند. دولت ازبکستان کوشیده است طی سالهای اخیر علاوه بر انتقال دانش فنی در بخش کشاورزی و مشخصا سیستم های نوین آبیاری کم مصرف، در راستای نوسازی شبکهٔ آبرسانی‌ و مدیریت بهینه منابع آبی با هدف مقرون به‌صرفه‌تر کردن کشاورزی، همچنین مبارزه با اثرات سوء تغییرات آب‌وهوایی نیز گام بردارد.

اطلاعیه شرکت در مناقصه سه پروژه در تاجیکستان

اعلامیه‌های شرکت در مناقصه 3 پروژه‌ی مدرنیزه کردن ایستگاه‌های پمپاژ سیستم آبیاری سنگتوده در ولایت ختلان، خرید کود معدنی برای افزایش تاب آوری بخش کشاورزی و خرید کامیون جمع آوری زباله جهت مدیریت پسماند شهری در خجند به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی پاکستان - کویته

اهم اخبار و تحولات اقتصادی ایالت بلوچستان پاکستان در هفته چهارم اردیبهشت ماه 1401 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح زیر می‌باشد:

سرمایه گذاری دولت زیمبابوه در بخش سیستم های آبیاری نوین

دولت زیمبابوه به دلیل مشکلات و چالش‌های به ‌وجود آمده در اثر تغییرات آب‌ وهوا برای کمک به ایجاد و راه اندازی تأسیسات آبیاری در مزارع سرمایه‌گذاری کرده است. درهمین ارتباط بیشتر کارشناسان و متخصصین حوزه آبخیزداری و تاسیسات آبیاری، برنامه ریزی نموده اند تا نسبت به راه اندازی تاسیسات آبیاری جدید در مزارع کشاورزی اقدام نمایند.

نگاهی گذرا به صنعت و فعالیت‌های کشاورزی در ترکمنستان

ترکمنستان با آب و هوایی کویری و نیمه گرمسیری به دلیل گرمای زیاد، بارش اندک نزولات جوی و وجود صحرای قره قوم، استعداد محدودی برای کشاورزی داراست با اینحال دولت ترکمنستان توجه خاصی را به تولید محصولات گلخانه ای معطوف داشته که این امر باعث شده تا با در نظر گرفتن ارزان بودن انرژی در ترکمنستان، بسیاری از فعالان کشاورزی به تولید محصولات گلخانه ای روی آورند.