معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی ایتالیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی ایتالیا در هفته چهارم دی ماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی ایتالیا (هفته اول تیرماه)

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی ایتالیا در هفته اول تیر 1400 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد:

سایه سنگین کرونا بر امید به زندگی ، کار و تحصیل درایتالیا

در دهمین گزارش Bes سازمان آمار ایتالیا (ایستا) در مورد رفاه ، عدالت اجتماعی و توسعه پایدار اعلام شد، پیشرفت های حاصله در دهه گذشته صرفا در یک سال از بین رفت. بحران اشتغال و افزایش شکاف آموزشی نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا مشهودتر شد. کووید ، عمدتا در شمال ایتالیا و به طور جزئی در سایر مناطق کشور ، درآمد سالهای توسعه در یک دهه را انتظار می رود بطور کامل ببلعد. این یک عقب گرد اقتصادی است که برای بازیابی کامل آن مدت زمان زیادی طول لازم است."

طبقه بندی عملکرد شرکتهای ایتالیایی در دوران کرونا

سازمان آمار ایتالیا(ایستات) گزارشی را منتشر کرد که در آن واکنش شرکت های ایتالیایی را در برابر بحران کرونا به 5 دسته تقسیم نموده و مقیاس عددی را برای هر یک تعین نموده است . این گزارش ، تصویری از سیستم فعلی تولید در ایتالیا است که در مقایسه با بحران بزرگ 2008 بنا به گفته رئیس کنفدراسیون صنایع ایتالیا وینچنزو بوچیا عمیق تر میباشد ، بر این اساس یک سوم شرکت ها بحران کرونا را به خوبی مدیریت و آن را پشت سر گذاشته ، یک سوم دیگر در مرحله رسیدن به تعادل یا حتی از خروج از تونل بحران بوده و یک سوم آخر دچار مشکلات حاد و انحلال شده اند.