معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

برنامه ریزی برای حضور و نظارت کارشناسان صندوق بین المللی پول بر فرآیند حل بدهی‌های معوق خارجی زیمبابوه

زیمبابوه در حال تلاش برای ایجاد یک برنامه جدید تحت نظارت کارکنان (SMP) توسط صندوق بین المللی پول می‌باشد که به عنوان یک ستون مهم در دستور کار تسویه بدهی‌های گسترده و نیز معوقات این کشور عمل کند.

اخبار اقتصادی روسیه

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی روسیه در هفته دوم مهرماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه دوم مرداد 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری کنگو برازاویل در نیمه دوم مرداد ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور، به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

مذاکرات مجدد آرژانتین برای بازپرداخت بدهی‌ها

مذاکرات آرژانتین با صندوق بین المللی پول از سرگرفته شد. هدف این مذاکرات طراحی برنامه جدیدبرای بازپرداخت 43 میلیارددلار بدهی بوئنوس آیرس به صندوق است. آرژانتین به دنبال استمهال بیشتر میباشدتا بتواندسال انتخابات میان دوره ای کنگره را به دور از جنجالهای سیاسی پشت سرگذارد. آنچه در این مذاکرات برای طرفین مهم است حصول توافق راجع به برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور از جمله برنامه بودجه و برنامه‌های تشویق صادرات برای افزایش درآمد آرژانتین و بازپرداخت بدهی‌هایش به صندوق می‌باشد. افزایش تولید و صادرات از مهمترین برنامه‌های دولت در سال 2021 است و میدان نفتی واکاموئرتا به عنوان بزرگترین میدان نفتی آرژانتین از ظرفیت های این کشور برای جذب سرمایه گذاری و تولیدوصادرات نفت و فراورده‌های پتروشیمی است.