معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

برنامه‌های جدید آفریقای جنوبی برای انتقال انرژی

رئیس بانک توسعه آفریقا، دکتر Akinwumi Adesina در سخنرانی چهارمین کنفرانس سرمایه گذاری آفریقای جنوبی در ژوهانسبورگ، تعهد این بانک به حمایت از انتقال عادلانه انرژی آفریقای جنوبی را تشریح کرد.

نگاهی به بودجه الحاقی سال 2020 آفریقای جنوبی

تأثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد آفریقای جنوبی و مشکلات پیش‌آمده ناشی از آن باعث شد که این کشور به دنبال اصلاح بودجه سال 2020 و جابجایی هزینه‌ها و اصلاح درآمدهای این کشور برود. قول اصلاح بودجه در سخنرانی رئیس‌جمهور در ابتدای تعطیلات عمومی ‌به دلیل شیوع کرونا در 20 مارس به مردم داده شد اما این بودجه در روز چهار شنبه مورخ 25 ژوئن از سوی وزیر دارائی رسماً به پارلمان کشور تحویل گردید.

وضعیت کنونی تولید برق در آفریقای جنوبی

یکی از چالشهای اصلی دولت آفریقای جنوبی در سالهای اخیر کمبود برق و خاموشی های گسترده در این کشور بوده است. تاثیر منفی خاموشی ها بر اقتصاد و زندگی روزانه مردم کشور باعث شده دولت همواره مورد انتقاد قرار گیرد . آفریقای جنوبی بعد از دوره آپارتاید نتوانسته است بخش انرژی کشور را مطابق نیازها و تقاضای مردم و اقتصاد کشور روزآمد کند. این کشور در بعد از آپارتاید تنها دو نیروگاه بزرگ و چندین نیروگاه کوچک با انرژی پاک ایجاد کرده است. در حال حاضر دولت علاوه بر برنامه‌های کوتاه مدت، که مهمترین آن ایجاد نیروگاههای کوچک برق در هر یک از شهرهاست، برنامه‌های بلند مدتی نیز برای آینده کشور دارد که ترکیبی از تامین برق از طریق زغال سنگ (مهمترین)، گاز و انرژیهای پاک است.