معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

متغیرهای موثر بر قیمت گندم قزاقستان

هر فصل، کشاورزان در قزاقستان نگران دو سوال اصلی هستند : چه نوع محصولی به دست خواهند آورد و قیمت غلات چگونه رقم خواهد خورد؟

وضعیت برداشت غلات در بلغارستان

برداشت گندم در بلغارستان در سال جاری نسبت به سال 2020 بیش از 50 درصد افزایش یافته و از مرز 7.1 میلیون تن عبور کرده است. این بهترین سطح در پنج سال گذشته است. جهش در تولید همچنین در شرایط افزایش قیمت ها در بازارهای بین المللی رخ می دهد که منجر به رشد در بلغارستان می‌شود که برای محصولات اصلی صادراتی بین 24 تا بیش از 42 درصد در سال است.

اهمیت برنج و جایگاه آن در صنعت کشاورزی اروگوئه

تولید و کشت برنج ازجمله فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی است که صدها هزار نفر در جهان از مصرف‌کنندگان این محصول بوده و در این حوزه کسب درآمد می‌کنند. بیش از 40 درصد جمعیت جهان برای تأمین 80 درصد رژیم غذایی خود به برنج وابسته‌اند. کشور اروگوئه به دلیل ویژگی‌های آب و هوایی و جغرافیایی خود، تولید برنج را به‌ عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی سیستم تولید صنعتی حوزه کشاورزی، توسعه داده ‌است. در کشور اروگوئه تاکنون بیش از 10 هزار شغل به ‌طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت تولید برنج ایجادشده است.            اروگوئه به ‌عنوان یکی از صادرکنندگان اصلی برنج در منطقه آمریکای لاتین بوده و جایگاه هفتم بین صادرکنندگان جهانی را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر بیش از 90 درصد از تولیدات برنج اروگوئه صادر می‌گردد. یکی از مقاصد عمده آن، کشور برزیل است. بر اساس اطلاعات منتشرشده سالانه حدود 200 میلیون دلار از محل صادرات  به کشور برزیل، عاید کشور اروگوئه می‌شود.