معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی جمهوری دموکراتیک کنگو، جمهوری برازاویل و جمهوری آفریقای مرکزی در هفته دوم مهرماه 1400 مندرج در رسانه‌های این کشورها به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

تحولات مربوط به کرونا و برنامه واکسیناسیون در مالزی

خیری جمال الدین وزیر فناوری مالزی که مسئولیت مدیریت طرح ملی واکسیناسیون را نیز بر عهده دارد در تازه ترین اظهار نظر در خصوص این طرح ملی و در واکنش به اظهارات اخیر مدیرعامل شرکت فایزر مبنی بر اینکه ممکن است در طی 12 ماه دوز سوم واکسن تجویز شود عنوان کرد هنوز در مورد نیاز یا عدم نیاز به استفاده از دوز سوم واکسن Pfizer-BioNTech تصمیمی اتخاذ نشده است. به گفته وی در صورت لزوم به استفاده از دوز سوم، وزارت بهداشت مالزی، کمیته ایمن سازی کرونا و کمیته تضمین دسترسی به تأمین واکسن کرونا در خصوص آن تصمیم گیری خواهند کرد.

تحولات مربوط به برنامه واکسیناسیون کرونا در مالزی هفته سوم فروردین ١٤٠٠

از شروع برنامه واکسیناسیون در مالزی کمی‌بیش از یک ماه می‌گذرد و تاکنون بیش از 710 هزار نفر این واکسن را دریافت کرده اند. به گفته وزیر بهداشت مالزی تاکنون 3.5 درصد یا حدود 26 هزار نفر از افرادی که واکسن کرونا زده اند دچار اثرات ناشی از واکسن شده اند. از این تعداد افرادی که دارای عوارض منفی شده اند بیش از 99 درصد اثرات خفیفی داشته اند و تنها در حدود نیم درصد عوارض شدیدی مشاهده شده است.

اخبار اقتصادی حوزه آسیای غربی( هفته چهارم دی ماه 1399)

اهم اخبار و تحولات اقتصادی حوزه آسیای غربی در هفته چهارم دی ماه 1399 که در رسانه‌های این کشورها منتشر شده است به شرح ذیل ارائه می‌گردد: