معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی قرقیزستان

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی قرقیزستان در نیمه دوم اردیبهشت 1401 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده است به شرح زیر ارائه می‌گردد.

آخرین تغییرات در قوانین مالیاتی بلغارستان

آخرین تغییرات قوانین مالیاتی بلغارستان که در لایحه بودجه 2022 آمده است به شرح زیر می باشد.

گزارش سالانه رئیس جمهور ونزوئلا به پارلمان

طبق قانون و عرف سیاسی ونزوئلا، رئیس جمهور بعنوان شخص اول کشور هر سال باید گزارش عملکرد سال قبل را در بازه زمانی 10 الی 15 ژانویه به مجلس نمایندگان ارائه نماید. در این راستا آقای نیکولاس مادورو رئیس جمهور با حضور در مجلس نمایندگان گزارش عملکرد سال 2021 را ارائه و در خصوص برنامه‌های آتی موارد مختلفی را مطرح نمود. اهم موارد اقتصادی، اجتماعی، انرژی و نفت و همکاری‌های بین المللی مطرح شده در سخنرانی به شرح ذیل می‌باشد:

قانون سرمایه گذاری خارجی جمهوری کوبا

قانون سرمایه گذاری خارجی کوبا (Cuba Foreign Investment Act) مصوب شورای وزیران این کشور مورخ 29 مارس 2014 به پیوست ارائه می گردد.

رد بودجه پیشنهادی دولت قبرس برای سال 2021 توسط پارلمان این کشور

پارلمان قبرس در روز 17 دسامبر برابر با 27 آذرماه، برای اولین بار در طول تاریخ شش دهه قبل؛ با 29 رای مخالف در مقابل 24 رای موافق؛ دست رد بر بودجه پیشنهادی دولت برای سال 2021 زد و البته بمنظور عدم ایجاد خلاء در ضرورت صرف بودجه‌های جاری و هزینه‌های مورد نیاز دولت؛ اقدام به تصویب بودجه‌ای فوق العاده (Contingency Expenditures) برای یک ماه (تا پایان ژانویه 2021) نمود و آن را امر به ابلاغ کرد.