معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

رشد اقتصادی ارمنستان در هشت ماه سال 2022

بر اساس گزارش کمیته آمار ارمنستان از ژانویه تا اوت 2022، نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاخص فعالیت اقتصادی ارمنستان 13.9 درصد افزایش یافته است.

بررسی بخش آب و آبیاری اتیوپی

اقتصاد اتیوپی یک اقتصاد کشاورزی محور است و این بخش یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. بیش از 90٪ از کل درآمد حاصل از صادرات از این بخش بدست می آید و بیش از 80٪ از نیروی کار را به خود جذب می‎کند. با توجه به اهمیت فوق العاده این بخش دولت اتیوپی سیاست مدرن سازی آن را در پیش گرفته که آبیاری و توسعه آب همراه با حفاظت از منابع طبیعی به عنوان یکی از گزینه‎های اصلی توسعه بخش کشاورزی به شمار می آید. بخش آب و آبیاری اتیوپی از پتانسیل بالایی برای توسعه برخوردار است که این امر هم از طریق منابع زیر زمینی موجود و هم از منابع آبی شناسایی شده، امکان پذیر است.

سیاست های راهبردی دولت اندونزی در بخش کشاورزی

دولت اندونزی برنامه ای راهبردی میان مدت پنج ساله در بخش کشاورزی ( دوره پنج ساله 2020 تا 2024) را تدوین نموده است که از طریق یک فرایند مشارکتی از پایین به بالا و بالا به پایین بخش کشاورزی کشور را تحت پوشش قرار می دهد. در این مطلب به معرفی این برنامه و بررسی وضعیت کشاورزی اندونزی پرداخته شده است.