معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

بررسی تأثیرات برنامه‌های رفاهی بر بازار کار و اقتصاد برزیل

بر اساس گزارش رسانه‌های برزیل، اقتصاددانان این کشور هشدار می‌دهند که افزایش کمک‌های اجتماعی مانند بولسا فامیلیا (کمک‌هزینه خانواده) در برزیل، با وجود کاهش فقر، منجر به کاهش انگیزه برای ورود به بازار کار و ایجاد عدم توازن در اقتصاد شده است.

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته دوم آبان ماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

نگاهی به مناقصات دولتی در برزیل

دولت برزیل با راه‌اندازی پلتفرم InvestVis و عضویت در پیمان GPA تلاش کرده است تا شفافیت بیشتری را در مناقصات دولتی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجاد کند. با این حال، شرکت‌های خارجی که قصد شرکت در مناقصات برزیل و یا سرمایه گذاری در این کشور را دارند، باید آمادگی روبه‌رو شدن با چالش‌های قانونی و اداری را داشته باشند. داشتن نماینده محلی و حساب بانکی از الزامات اصلی برای موفقیت در مناقصات و همچنین سرمایه گذاری است و همکاری با مشاوران محلی می‌تواند به شرکت‌های ایرانی در کاهش این چالش‌ها کمک کند.

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته اول آبان ماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته چهارم مهر ماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

نحوه ورود شرکتهای فنی و مهندسی به بازار برزیل

شرایط و ضوابط ورود شرکت‌های فنی و مهندسی خارجی جهت ورود به بازار کشور برزیل به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته سوم مهر ماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته دوم مهر ماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته اول مهر ماه 1403 ، مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور؛ به شرح ذیل ارائه می‌گردد.

پیشرفت دیجیتال و توسعه صادراتی: چشم‌انداز مشاغل کوچک برزیل

مطالعه‌ای توسط اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) با بیش از دو هزار شرکت کوچک، متوسط و خرد (MSME) از برزیل، آرژانتین، مکزیک و کلمبیا نشان می‌دهد که شرکت‌های برزیلی بیشترین سرمایه‌گذاری را در ابزارهای دیجیتال انجام داده‌اند.