معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

شرکت های تولیدی صادرکننده برتر استان خراسان رضوی

اتحادیه صادرکنندگان استان خراسان رضوی، لیست 199 شرکت برتر صادرکننده کالا و خدمات استان در بخش های مختلف که به چهار زبان انگلیسی، روسی، عربی و فارسی، تهیه کرده است.

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به خراسان رضوی

دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در راس هیاتی جهت تبادل نظر با استاندار، مدیران و تجار و بازرگانان خراسان رضوی در تاریخ 1/5/1401 به مشهد مقدس سفر کرد.

سفر دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی

سفر دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی با هدف بازدید از طرح ها و گذرگاه‌های مرزی، ملاقات با مقامات مختلف استانی و بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی

مجوز صادرات زعفران خراسان جنوبی به چین اخذ شد

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: اکنون مجوز صادرات مرکبات، عسل، پای مرغ و سیب و لبنیات و زعفران به چین را گرفته ایم و چین و روسیه علاقه مند به خرید کل زعفران خراسان جنوبی هستند.

جزیره چونگ مینگ، قطب کشاورزی دلتای رود یانگ تسه؛ فرصت‌ها و تهدیدها

منطقه چونگ مینگ شامل سه جزیره است که از سال 696 پس از میلاد، صنعت کشاورزی در آن رونق داشته است. این منطقه در اهداف توسعه پایدار شهرداری کلان شهر شانگهای چین به عنوان مرکزی برای گردشگری، تولید محصولات کشاورزی، تأسیسات بندری و مراکز تحقیق و توسعه مورد توجه قرار گرفته است.در منطقه چونگ مینگ تلاش شده است از تکنولوژی‌های روز دنیا از طریق همکاری با شرکت‌های هلندی و رژیم صهیونیستی استفاده گردد. کاشت زعفران با روشی متفاوت از کاشت این محصول در ایران (به صورت گلخانه‌ای و با تنظیم درجه حرارت و رطوبت) از مهم‌ترین طرح‌های دولت چین برای توسعه کاشت این محصول در چین است. نیاز بازار داخلی چین برای محصولات کشاورزی، فرصت مغتنمی است که می‌تواند برای کاشت محصول در کشور ثالث، انتقال تکنولوژی و تربیت نیروی انسانی متخصص مورد بهره برداری قرار گیرد.