برند «ساخت مالزی»

"برندسازی" نقش مهم و قابل توجهی در محیط رقابتی کسب و کارهای امروز ایفا می‌کند. کسب و کارها به طور فزاینده ای بر قدرت برندهای خود برای اطمینان از سودآوری و تداوم تکیه دارند و همین عوامل، نیاز به ایجاد نشان ملی برند را در کشورها ایجاد کرده است. مالزی با درک این مساله که فضای تجاری با کشورهایی چون ویتنام، اندونزی و تایلند سخت تر و رقابتی تر شده است، اخیرا برنامه عملیاتی پنج ساله ای را به منظور تقویت رقابت‌پذیری و رتبه‌بندی صادرات این کشور آغاز کرده است. طرح تجارت ملی مالزی ، برنامه‌ها و راهبردهای مختلفی را برای ترویج نام تجاری «ساخت مالزی» و سوق دادن شرکت ها به دیجیتالی شدن و تجارت الکترونیک، در نظر گرفته است. برندهای مالزیایی به دلیل رقابت پذیری، کیفیت و تلاش برای بهره بردن از نوآوری معروف شده اند. شرکت‌ها نیز با استقبال از تعامل با شرکای خارجی هم در سطح بهره گیری از فناوری و هم تلاش برای تولید مشترک، از جهانی شدن استقبال می‌کنند.