معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

برنامه خصوصی سازی دولت یونان

برنامه خصوصی سازی که یکی از مهمترین منابع مالی دولت یونان در سالهای گذشته بوده، مجددا از سر گرفته شده است. مهمترین پروژه‌های مهم برنامه خصوصی سازی دولت یونان به شرح زیر است:

تقویت احتمال اعطای درجه سرمایه گذاری به یونان توسط موسسات معتبر رتبه بندی مالی

موسسه رتبه بندی اعتباری آلمانی اسکوپ ریتینگز (Scope Ratings) اعتبار اوراق دولتی یونان را ارتقاء داد و درجه BBB را برای این کشور تعیین کرد. این تحول احتمال کسب مجدد درجه سرمایه گذاری توسط یونان و ارائه گزارش های مثبت توسط موسسات شناخته شده و معتبر رتبه بندی اعتباری (دی بی آر اس، فیچ ریتینگز، استاندارد اند پورز و مودیز) را تقویت می‌کند.

اخبار اقتصادی کرواسی

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کرواسی در هفته چهارم فروردین ماه 1401 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

پیش بینی شرایط اقتصادی سوئد

جینز مگنوسن و هاکان فریشن از موسسه مالی SEB در گزارشی به بررسی شرایط اقتصاد جهانی و پیش بینی وضعیت شاخص های اقتصادی سالهای پیش رو پرداخته و نقطه نظرات خود را پیرامون آن بیان نموده اند. گزارش مذکور وضعیت اقتصادی فعلی و آتی کشورهای نوردیک و آمریکا، چین، روسیه، انگلیس و ... همچنین موضوعات مرتبط با اجلاس COP26 در گلاسکو را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده است. آنچه در پی می آید گزارش بخش مرتبط با سوئد و پیش بینی شاخص های اقتصادی مختلف آن است. نسخه کامل گزارش نیز به پیوست می‌باشد.