معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اعلام برنامه‌های دولت فدرال روسیه برای لایروبی کانال کشتیرانی ولگا- خزر

آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه ای روسیه عملیات توسعه امکانات کانال دریایی کشتیرانی ولگا- خزر در چارچوب توسعه کریدور بین المللی حمل و نقل «شمال- جنوب» را در دستور کار خود قرارداده است. کانال کشتیرانی دریایی ولگا- خزر مهمترین واحد زیرساخت در مسیر سراسری خزر و حلقه مهم کریدور بین المللی حمل و نقل «شمال- جنوب» قلمداد می‌گردد.

معرفی ظرفیت های استان مانگیستائو قزاقستان جهت سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی

استان مانگیستائو قزاقستان یکی از مهمترین مناطقی است که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده درحال توسعه اقتصادی و اجتماعی است. منطقه مانگیستائو دارای سیستم لجستیک، حمل و نقل و ترانزیت قدرتمند بوده و به عنوان یک منطقه مرزی در قزاقستان دارای ظرفیت هایی قابل ملاحظه است.

گرجستان ، دروازه دریایی کریدور میانه

از نظر جغرافیایی ، کریدور میانه ، که شامل کریدور حمل و نقل آسیای میانه و قفقاز است ، بخشی از مسیر حمل و نقل اروپا و آسیا می‌باشد. به طور بالقوه، کریدور میانه یکی از گزینه‌ها برای انتقال محموله‌های چین به اروپا است. گرجستان به عنوان یکی از شرکت کنندگان مهم در این کریدور ، می‌تواند نقش اساسی در افزایش بهره وری از کریدور میانه ایفا کند. گرجستان کوتاهترین محل اتصال دریایی در آسیای میانه از طریق کریدور میانی بوده ، بنابراین یکی از مهمترین گره‌های این کریدور می‌باشد. با توجه به مزیت های جغرافیایی، گرجستان می‌تواند نه تنها به یک مرکز لجستیک منطقه ای قفقاز تبدیل شود، بلکه یک مسیر مهم حمل و نقل برای آسیای میانه در میان مدت و یک کریدور ترانزیت جایگزین است که چین و اروپا را در طولانی مدت به هم متصل می‌کند. برگردان مقاله " گرجستان ، دروازه دریایی کریدور میانه" برگرفته از سایت گرجی فوربیس Forbes که در ارتباط با موضوع فوق منتشر گردیده برای آگاهی و استفاده علاقمندان به قرار ذیل در پی خواهد آمد .