معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

معرفی اتحادیه غلات روسیه

اتحادیه غلات روسیه از بزرگ‌ترین انجمن‌ها در بخش کشاورزی روسیه است و حدود 400 شرکت و سازمان با اشکال گوناگون مالکیت را گرد هم آورده است که تولید، ذخیره‌سازی، تمیز کردن، خشک کردن، گندزدایی فرآوری و تجارت داخلی و خارجی غلات و محصولات نانوایی و خوراک دام و تعیین کیفیت و صدور گواهی‌نامه را برای آن‌ها انجام می‌دهند. این اتحادیه همچنین ساماندهی زیرساخت‌های بازار غلات، ارائه خدمات مالی، بیمه، بررسی، عرضه، حمل‌ونقل، علمی و فنی، اطلاعات و دیگر خدمات لازم برای عملکرد بخش غلات را ارائه می‌کند.

فهرست شماری از اتحادیه‌ها و تشکل‌های اقتصادی ازبکستان

اتحادیه و تشکل‌های اقتصادی ازبکستان ساختارها و تشکیلاتی نسبتاً منسجم دارند و منابع مالی خود را از حق عضویت اعضا تأمین می‌کنند. اعضای هیئت رئیسه این اتحادیه‌ها عمدتاً با پیشنهاد و نظارت سازمان‌های دولتی برگزیده یا منصوب می‌شوند. برخی از اتحادیه‌ها با اعضای دولت نشست ماهانه دارند و گاهی نیز این جلسات در حضور رئیس‌جمهور ازبکستان برگزار می‌شود.

اهداف اتحادیه مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای ( RCEP )

کشورهای حوزه جنوب و شرق آسیا بعد از تأسیس انجمن اقتصادی موسوم به آ‌سه‌آن (ASEAN) که مشتمل بر 10 کشور می‌باشد، تصمیم گرفتند دامنه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود را از میان اعضا فراتر برده و به سایر کشورهای حوزه جنوب و غرب آسیا و اقیانوسیه (واقع در محدوده جعرافیایی موسوم به Indo-pacific) تسری دهند و لذا تصمیم به تأسیس اتحادیه مشارکت جامع اقتصادی منطقه‌ای1 گرفتند. در مطلب پیش‌رو، برگرفته از ماهنامه رویدادها و تحلیل‌ها، شماره 341 (ماهنامه مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران) نکاتی در مورد اهداف تأسیس این نهاد اقتصادی می‌آید: