درپی صنعتی شدن اقتصاد، اقتصاد سنتی برپایه فروشگاههای فیزیکی نیز دچار تحول شده است در کنار این موضوع همهگیری کرونا نیز بر مسیرهای پخش و فروش آفلاین چین تأثیر بسزائی گذاشته و موجب شده تا انتقال کانالهای فروش به شبکههای آنلاین تسریع گردد بطوریکه، با نگاهی به شبکههای متعدد فروش آنلاین چین و حجم فروش بالای این شبکهها در بازار خرده فروشی که با ثبت رکورد 2.779 تریلیون دلاری و کسب سهم 52 درصدی از مجموع کل بازار خرده فروشی چین به این واقعیت مهم بیشتر پی خواهیم برد.
این گزارش سعی دارد، با تشریح مکانیزم های عملیاتی بکارگیری اقتصاد دیجیتال در عرصه خرده فروشی و معرفی مشهورترین پلتفورم های فروش در چین، ضرورت توجه به این بستر منحصربفرد تجارت با چین و صادرات و فروش محصولات ایرانی بواسطه همکاری با این پلتفورم ها را تبیین نماید.