معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

پیش نویس بودجه دولت ازبکستان در سال 2023 میلادی

کلیات پیش نویس لایحه "بودجه دولت جمهوری ازبکستان در سال 2023" و بودجه ای که به نهادهای دولتی این کشور تعلق گرفته است، منتشر گردید. طبق گزارش منتشره ، در سال 2023 رشد 5.3 درصدی تولید ناخالص داخلی برای کشور پیش بینی گردیده است .

استراتژی توسعه کشاورزی در جمهوری ازبکستان برای سال های 2020 الی 2030

در سالهای اخیر، در راستای اصلاحات کشاورزی در کشور ازبکستان ، به ویژه بهبود سیستم مدیریت دولتی، به کارگیری گستردۀ روابط بازار آزاد، تقویت چارچوب قانونی روابط بین نهادهای تولید کننده، فرآوری و فروش محصولات کشاورزی، جذب سرمایه گذاری به این حوزه و همچنین کاربرد فن آوری‌های صرفه جویی در منابع و همچنین ارائه تکنولوژی مدرن به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، اقداماتی به عمل آمده است. در عین حال، عدم وجود یک استراتژی بلند مدت برای توسعه کشاورزی، مانع استفاده کارآمد از منابع آب و زمین، جذب گسترده سرمایه گذاری‌ها به این حوزه، دریافت درآمد بالا از سوی تولیدکنندگان و افزایش رقابت پذیری محصولات می‌شود.

اخبار اقتصادی ازبکستان (مهر ماه 1399)

مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی داخلی و خارجی ازبکستان در مهر ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور انتشار یافته به شرح ذیل است.

لغو محدودیت‌های ورود و خروج اتباع خارجی به ازبکستان

جمهوری ازبکستان اعلام کرد کلیه اتباع کشورهای با وضعیت زرد و قرمز از جمله اتباع کشورمان جهت ورود به ازبکستان، می‌توانند با ارائه گواهی عدم ابتلا به کرونا با اعتبار 72 ساعت قبل از سفر و هم‌چنین تکمیل فرم تعهدنامه قرنطینه خانگی از مرزهای هوایی و ریلی وارد این کشور شوند.