معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اخبار اقتصادی اتریش (هفته چهارم اردیبهشت1400)

برخی از مهم‌ترین اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در هفته چهارم اردیبهشت 1400 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می گردد:

اوج گیری اختلافات در اتریش در زمینه تمدید تعطیلی‌های سراسری

اختلاف نظرها در زمینه چگونگی تمدید تعطیلی‌های سراسری در اتریش پس از 24 ژانویه به اوج خود رسیده و جامعه اقتصادی به شدت در برابر دولت سرسختی نشان می دهد. قرار است تصمیم نهایی در این خصوص در تعطیلات آخر هفته جاری اتخاذ و اعلام گردد. در همین چارچوب، رییس اتاق فدرال اقتصادی اتریش در تاریخ 14 ژانویه 2021 در مصاحبه ای با رادیو و تلویزیون این کشور اظهار داشت: « چنانچه تعطیلی‌ها بعد از 24 ژانویه ادامه پیدا کند، ما ماشین نابودی مشاغل را روشن کرده ایم و دیگر امکان بازگشت به شرایط گذشته را باید فراموش کنیم.» وی افزود: « روزی نیست که در شش ماه گذشته ما پیام های بیشماری را از مردم و اعضای اتاق دریافت نکنیم که اصرار به بازگشایی فروشگاه‌ها و ادامه فعالیت چرخ های اقتصادی کشور دارند. اگر بیشتر منتظر بمانیم، احتمال اینکه این ویروس باری دیگر جهش یابد و پس از جهش های انگلیسی و غیره به نوع جهش یافته ویروس در اتریش نیز برسیم، دور از ذهن نیست؛ از این رو باید ایستاد و با این روند تعطیلی‌ها مقابله کرد.»

اخبار اقتصادی اتریش( هفته چهارم شهریور ماه 1399)

برخی از مهمترین اخبار اقتصادی اتریش در هفته چهارم شهریور ماه 1399 که در رسانه‌های این کشور منتشر شده در این مطلب آمده است: