معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

حفظ اراضی کشاورزی در استرالیا

با توجه به شاخصه­‌های کلیدی مناطق کشاورزی استرالیا از جمله کمبود بارش، نوسانات بارشی و طولانی بودن دوره‌­های خشکی و رطوبت، این کشور با اصلاح سیستم­ها و عملیات­های زراعی به خوبی توانسته است خطرات مربوط به تغییرات بالای بارندگی را مدیریت نماید. علاوه بر مقررات سخت گیرانه دولت در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، کارزار ملی در جهت افزایش آگاهی و فعالیت در زمینه حفاظت از اراضی کشاورزی ایجاد شده است.

زمین کشاورزی در کرواسی؛ ارزان ترین در اتحادیه اروپا

زمین کشاورزی در کرواسی ارزان ترین زمین در اتحادیه اروپا است، ولی اتباع خارجی نمی‌توانند زمین‌ها را بخرند و مالک شوند. گران ترین زمینهای کشاورزی، مراتع و زمین‌های زراعی در نواحی ساحلی کرواسی است که امکان تبدیل شدن به ویلا و ساختمان‌های مسکونی یا هتل و فروشگاهها را دارند. قرار بود تا یک سال دیگر، فروش این زمینها به خارجی‌ها مجاز شود، اما اکنون قانونی لازم الاجرا شده که بر اساس آن، حق خرید اول را به دولت واگذار می‌کند.

قوانین ثبت شرکت در قزاقستان

قوانین ثبت شرکت در قزاقستان در زمینه‌های از قبیل ؛ شرایط مدیرعامل ، شریک محلی ، ، ضرورت وکیل و کارمندان محلی در شرکت ، شرایط افتتاح حساب برای اشخاص حقوقی ، شرایط حق امضاء برای مدیران خارجی و ... در این نوشتار مطرح و در اختیار علاقمندان و فعالین اقتصادی قرار گرفته است .