معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

چالش‌های اقتصادی صربستان در سال 2024

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط سازمان اتحاد ملی برای توسعه اقتصاد محلی، دسترسی به نیروی کار و تورم از بزرگترین چالش‌ها برای اقتصاد صربستان در سال 2024 محسوب می‌شوند.

صادرات به عراق ( تجربه یک بنگاه اقتصادی ایرانی )

اولین شرط برای صادرات به این کشور علامت گذاری و بسته بندی تمام محصولات به زبان عربی است. حضور در بازار عراق مستلزم حضور نمایندگان محلی و ایجاد روابط نزدیک تجاری است. همچنین حضور در بازارهای مرزی می‌تواند فرصتی برای ملاقات با تجار عراقی و دیده شدن کالاها ایجاد بکنند. بازاریابی در عراق به صبر صادرکنندگان احتیاج دارد زیرا گاهی اوقات چند هفته یا ماه طول می‌کشد تا روابط تجاری شکل بگیرد. تهیه بروشور و کاتالوگ به زبان عربی با عناصر فرهنگی نیز می‌تواند تأثیر مثبتی در فروش داشته باشد. گزارش ذیل که برگرفته از تجربه حضور یک بنگاه اقتصادی بخش خصوصی و فعال در حوزه صادرات کالا به عراق می باشد در پی خواهد آمد .