صادرات به عراق ( تجربه یک بنگاه اقتصادی ایرانی )

اولین شرط برای صادرات به این کشور علامت گذاری و بسته بندی تمام محصولات به زبان عربی است. حضور در بازار عراق مستلزم حضور نمایندگان محلی و ایجاد روابط نزدیک تجاری است. همچنین حضور در بازارهای مرزی می‌تواند فرصتی برای ملاقات با تجار عراقی و دیده شدن کالاها ایجاد بکنند. بازاریابی در عراق به صبر صادرکنندگان احتیاج دارد زیرا گاهی اوقات چند هفته یا ماه طول می‌کشد تا روابط تجاری شکل بگیرد. تهیه بروشور و کاتالوگ به زبان عربی با عناصر فرهنگی نیز می‌تواند تأثیر مثبتی در فروش داشته باشد. گزارش ذیل که برگرفته از تجربه حضور یک بنگاه اقتصادی بخش خصوصی و فعال در حوزه صادرات کالا به عراق می باشد در پی خواهد آمد .