معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

ویتنام

مهمترین علایق و سلایق فرهنگی:

ویتنامی‌ها در خریدهای خود، به نوع بسته‌بندی کالاها بسیار اهمیت می دهند. 
مردم جنوب ویتنام به ویژه هوشی مین نسبت به مردم شمال ویتنام، سریعتر و راحت‌تر فرهنگ‌های دیگر کشورها را می‌پذیرند.
ویتنامی‌ها علاقمند به کالاهای خارجی هستند به گونه ایی که در صورت بسته بندی مناسب به دنبال خرید کالاهای منحصر به فرد خارجی هستند و حاضرند برای آن هزینه کنند.

نوع نگرش نسبت به ایران و محصولات ایرانی:

نگرش ویتنامی ها بطور عمومی به ایران مثبت است. هر چند در سالهای اخیر با توجه به تحریم ها و شرایط سخت همکاری اقتصادی و تجاری و در موارد نادری رفتارهای اعتمادزدای برخی شرکتهای ایرانی به وجهه مثبت ایران نزد جامعه فعالین تجاری و اقتصادی ویتنام خدشه وارد شده است.