معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
با توجه به اینکه اکثریت جامعه این کشور مسلمان و عرب هستند، اشتراکات فرهنگی قابل توجهی میان مردمان دو کشور وجود دارد که همین اشتراکات فرهنگی در زمینه مواد غذایی، پوشاک و دیگر محصولات مصرفی می تواند عاملی در گرایش به خرید محصولات کشورمان باشد
با توجه به اینکه طی سال های متمادی در نتیجه شرایط سیاسی کالاهای ایرانی فرصت مناسبی برای حضور در بازارهای کشور اردن نیافته است ، تاکنون تصویری دقیق از اقتصاد ایران و همه محصولات ایرانی در جامعه اردن شکل نگرفته است.