معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

اردن

مهمترین علایق و سلایق فرهنگی:

با توجه به اینکه اکثریت جامعه این کشور مسلمان و عرب هستند، اشتراکات فرهنگی قابل توجهی میان مردمان دو کشور وجود دارد که همین اشتراکات فرهنگی در زمینه مواد غذایی، پوشاک و دیگر محصولات مصرفی می تواند عاملی در گرایش به خرید محصولات کشورمان باشد 

نوع نگرش نسبت به ایران و محصولات ایرانی:

با توجه به اینکه طی سال های متمادی در نتیجه شرایط سیاسی کالاهای ایرانی فرصت مناسبی برای حضور در بازارهای کشور اردن نیافته است ، تاکنون تصویری دقیق از اقتصاد ایران و همه محصولات ایرانی در جامعه اردن شکل نگرفته است.