معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

هلند

شاخص:
کشاورزی، دامپروری و شیلات
نام کالا:
خرما و خشکبار و محصولات غذایی فرآورده شده و آماده
حجم مصرف:
ارزش صادرات هلند در سال 2019 بالغ بر 857 میلیارد دلار بوده . به طور متوسط 56 درصد ارزش صادراتی حاصل از صادرات کالاهای ساخت هلند و بقیه آن ، صادرات مجدد کالاهای وارداتی یا فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده برا کالاهای وارداتی و یا فروش خدمات بوده است. فروش ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل ، فناوری ، صنایع شیمیایی ، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و صنایع غذایی ، تجهیزات پزشکی و دارو و درمان از جمله بزرگترین دسته صادرات هستند. صادرات خدمات و ارائه خدمات مشاوره و تحقیقات، آموزش و استفاده از حقوق مالکیت معنوی از دیگر منابع درآمد زا برای اقتصاد هلند می باشند.
حجم تولید:
ارزش صادرات هلند در سال 2019 بالغ بر 857 میلیارد دلار بوده . به طور متوسط 56 درصد ارزش صادراتی حاصل از صادرات کالاهای ساخت هلند و بقیه آن ، صادرات مجدد کالاهای وارداتی یا فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده برا کالاهای وارداتی و یا فروش خدمات بوده است. فروش ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل ، فناوری ، صنایع شیمیایی ، ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و صنایع غذایی ، تجهیزات پزشکی و دارو و درمان از جمله بزرگترین دسته صادرات هستند. صادرات خدمات و ارائه خدمات مشاوره و تحقیقات، آموزش و استفاده از حقوق مالکیت معنوی از دیگر منابع درآمد زا برای اقتصاد هلند می باشند.
حجم واردات:
حدود 35 میلیارد یورو
حجم صادرات:
بالغ بر 94 میلیارد یورو
حجم واردات ازایران:
38 میلیون یورو
حجم صادرات به ایران:
353 میلیون یورو
متوسط قیمت فروش درکشور:
2
برندهای مطرح درکشور:
بخشی از محصولات ایرانی بصورت فله وارد و با برند وارد کنندگان هلندی ( از جمله برندهای ناز و البرز و ... ) در بازار هلند عرضه می شود علاوه بر این انواع خرمای مضافتی ، پیارم ، زاهدی و...با برندهای مختلف ، محصولات غذایی برندهایی نظیر یک و یک ، مهرام ، سحرخیز ، هانی و کلوچه و کیک نادری و درنا ، چی توز و شکلات آچاچی و فرمند و ... به بازار هلند وارد می شود
کشورهای صادر کننده به کشورمتوقف فیه:
آلمان ، بلژیک ، چین ، آمریکا
کشورهای وارد کننده از کشورمتوقف فیه:
آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، بلژیک