معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

پرتغال

مهمترین علایق و سلایق فرهنگی:

در زمینه محصولات غذایی بیشتر گرایش مردم به محصولات دریایی است

 در زمینه کالاهای ساختمانی شکل ظاهری و شیک آن مورد نظر و توجه است

 در مورد خودرو نیز گرایش بیشتر به محصولات ژاپنی و آلمانی است . 

نوع نگرش نسبت به ایران و محصولات ایرانی:

نوع محصولات ایرانی صادراتی به این کشور پراکنده است و ارقام اصولا در محصولات خاصی متمرکز نیست لذا محصولات ایرانی بصورت برند تاکنون مطرح نبوده اند و اگر کسی هم مصرف کننده آن بوده زیاد از مبدا صادراتی آن مطلع نبوده است  ولی در مجموع فرش ایرانی و زعفران بنظر می رسد که شناخته شده در بازار است .