معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۱۸- ۰۸:۰۰

افزایش درآمدهای مالیاتی بوسنی و هرزگوین

میزان درآمدهای بوسنی و هرزگوین ناشی از مالیات های غیرمستقیم در 9 ماه 2024 (ژانویه تا سپتامبر) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 8 درصد افزایش یافت.

سازمان مالیات های غیر مستقیم بوسنی و هرزگوین در دوره ژانویه تا سپتامبر 2024 یک میلیارد و 521 میلیون مارک (78 میلیون یورو) به اقتصاد بازگرداند.

 (وبسایت biznisinfo.ba)

در ماه‌های گذشته، درآمد کل بوسنی و هرزگووین در بخش های مختلف از جمله مالیات‌ها و کمک‌های تامین اجتماعی به رشد پایدار ادامه داده است. پیش بینی می‌شود درآمد دولت عمومی‌که بخشهای زیادی از آن از محل مالیاتها و کمک‌های اجتماعی تامین می‌شود و 22 الی 23 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) است، همچنان ثابت باقی بماند.

دولت بوسنی و هرزگووین موفق شده است در نه ماه اخیر 2024 با جمع آوری ترکیبی از محل مالیاتها، کمکهای تامین اجتماعی و افزایش حقوق و مزایای عمومی، رشد پایدار اقتصادی را حفظ نماید. در مدت مذکور به دلیل افزایش دستمزدهای واقعی و سرمایه گذاری‌های خصوصی، اقتصاد بوسنی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. با وجود چالشهای جهانی مانند اثرات جنگ اوکراین و کاهش رشد اقتصادی اروپا، این کشور توانسته روند افزایشی خود را حفظ کند. انتظار می رود رشد اقتصادی بوسنی تا پایان سال جاری میلادی به 2.5 درصد برسد.

  • درآمد بوسنی در نه ماه 2024 از محل مالیات های غیر مستقیم به 8 میلیارد و 493 میلیون مارک (چهار میلیارد و 355 میلیون یورو) رسید. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 7 میلیارد و 864 میلیون مارک (چهار میلیارد و 32 میلیون یورو) بود، 629 میلیون مارک (322 میلیون و 564 هزار یورو) افزایش داشت.
  • مجموع خالص درآمدهای جمع آوری شده از محل مالیاتهای غیر مستقیم بوسنی و هرزگووین که در دوره ژانویه تا سپتامبر 2024 در اختیار دولتهای مربوطه یعنی دولت ملی، موجودیت ها و منطقه برچکو قرار داده شد، 6 میلیارد و 972 میلیون مارک (سه میلیارد و 575 میلیون یورو) است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 721 میلیون مارک (369 میلیون و 743 هزار یورو) افزایش داشت.
متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما