معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۷/۰۷- ۱۱:۳۳

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی کشور نامیبیا در هفته اول مهرماه 1403 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

 

نامیبیا و بوتسوانا هزینه‌های رومینگ تلفن همراه را کاهش می دهند

همکاری بین دولت های نامیبیا و بوتسوانا از طریق اعلامیه هفته گذشته مبنی بر کاهش قابل توجه هزینه‌های رومینگ تلفن همراه برای شهروندان و مشاغل هر دو کشور به ثمر نشسته است.

این اقدام دو کشور، که حدود یک سال پیش آغاز شد، نشان دهنده گامی‌ بزرگ به سوی تحقق ارتباطات منطقه‌ای پیشرفته و اهداف جامعیت دیجیتالی جامعه توسعه جنوب آفریقا است.

کاهش قابل توجه نرخ ها از حداقل 17 درصد برای دریافت تماس در دقیقه تا 97 درصد برای همان نوع تماس بین شبکه‌ها متغیر است. با توجه به نقش اساسی خدمات مخابرات سیار در ارتقای تجارت و یکپارچگی منطقه ای، وزرای مربوطه هر دو کشور بر لزوم همکاری بین سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نامیبیا (کران) و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بوتسوانا (بوکرا) تاکید کردند.

انتظار می‌رود کاهش هزینه‌های رومینگ که از ماه آگوست سال 2024 میلادی اعمال می‌شود، خدمات ارتباطی در دسترس‌تر و مقرون به صرفه‌تر را بین دو کشور و به طور کلی در داخل جامعه توسعه ای جنوب آفریقا ترویج نماید. نامیبیا و بوتسوانا در حال حاضر یک ابتکار متحول کننده را اجرا کرده اند که به شهروندان دو کشور اجازه می دهد با استفاده از کارت های هویت ملی از مرزها عبور کنند.

منبع: روزنامه نیو ارا/ مجله اقصتادی بیزنس ص 11

کارآفرینان شغل ایجاد کنند

خانم نتومبو ناندی اندایتواه، معاون رئیس جمهور می‌گوید که کارآفرینان جوان باید برای ایجاد شغل برای هموطنان آفریقایی خود رشد کنند.

سخنرانی معاون رئیس جمهور توسط معاون مدیر کل اجرایی در دفتر معاون رئیس جمهور، در طی سومین مجمع سالانه شرکت های خرد، کوچک و متوسط (MSME) در روز دوشنبه ارائه شد.

خانم ناندی ندایتوا گفت که کارآفرینان باید به دنبال رشد، نوآوری و توسعه باشند و مشاغل پایدار و مقیاس پذیر ایجاد کنند که به تحول اقتصادی آفریقا کمک کند.

او خاطرنشان کرد که بخش غیررسمی‌ باید رسمی‌ شود، اما نباید بیش از حد تنظیم شود.

چارچوب های لازم برای رسمی‌کردن بخش، نه برای تنظیم بیش از حد آن، بلکه برای جمع آوری داده‌های دقیق و به موقع که می‌تواند توسط سیاست گذاران استفاده شود، ایجاد شود.

خانم ناندی اندایتواه گفت: «آخرین برآوردها نشان می دهد که 15000 شرکت کوچک و متوسط ثبت شده اند و تقریباً 12 درصد از تولید ناخالص داخلی نامیبیا را تشکیل می دهند.

آمارهای ملی نشان می دهد که بخش غیررسمی، که عمدتاً از مشاغل کوچک تشکیل شده است، 58 درصد از نیروی کار نامیبیا را به کار می‌گیرد. این در مجموع حدود 420000 نفر را نشان می دهد.

خانم ناندی اندایتواه با اشاره به اینکه نامیبیا متعهد به مشارکت در برنامه 2063 آفریقا است، گفت: «علیرغم این سهم عظیم در تولید ناخالص داخلی و اشتغال ما، این بخش کم‌کار است.

منبع: روزنامه ذه نامیبیان ص 3

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما