معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۶/۲۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۹۳

روند صادرات ترکیه

صادرات ترکیه در دوره هفت ماهه ژانویه تا ژوییه 2024 به 148.8 میلیارد دلار رسید. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 4.1 درصد افزایش داشته است.

در فهرست بخش‌هایی که بیشترین صادرات را داشتند، بخش خودرو با 3.1 میلیارد دلار جایگاه اول خود را حفظ کرد. پس از آن بخش شیمیایی با 2.6 میلیارد دلار و بخش پوشاک و پوشاک آماده با 1.7 میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 صادرات ترکیه در ماه ژوییه 22.5 میلیارد دلار بوده است. صادرات در هفت ماه ژانویه تا ژوییه به 148.8 میلیارد دلار و صادرات در 12 ماه گذشته به 261.5 میلیارد دلار رسیده است. آمار تجارت خارجی ماه ژوییه از سوی وزیر بازرگانی و مصطفی گل تپه رییس مجمع صادرکنندگان ترکیه (TİM) در کایسری اعلام شد. مصطفی گل تپه، رییس مجمع صادرکنندگان ترکیه، گفت صادرات از ابتدای سال در نوسان بوده و اگرچه در ماه ژوئن 10.6 درصد کاهش یافت اما در ماه ژوییه به دلیل اثر تقویمی دو رقمی‌شد.

57 درصد از کل صادرات در ماه ژوییه به اروپا انجام شد. کشورهایی که بیشترین صادرات به آن‌ها انجام شده عبارتند از آلمان، بریتانیا، آمریکا، عراق و ایتالیا.  اتحادیه اروپا با 9.1 میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد.

https://tim.org.tr/tr/turkiye-22-5-milyar-dolarla-en-yuksek-temmuz-ayi-ihracatini-gerceklestirdi

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما