معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۴/۳۱- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۲۲

اخبار اقتصادی امارات عربی متحده ـ دبی

گزیده اخبار اقتصادی امارات متحده عربی- دبی در هفته چهارم تیر ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و سایر رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد:

افزایش تعهدات دفاتر املاک دبی با گسترش حضور شرکت های هندی، چینی و اروپایی

فعالیت دفاتر املاک و مستغلات دبی برای اولین بار افزایش قابل توجهی را در بخش پیش تعهدات خود تجربه می‌کند زیرا که امارات متحده عربی به عنوان یک مقصد ترجیحی برای شرکت های خارجی برای گسترش ردپای خود در منطقه ظاهر شده است. مدیران صنعت می‌گویند فضای اداری درجه یک در دبی در سطح اشغال بیش از 95 درصد کار می‌کند و تقاضا عمدتاً از سوی شرکت های هندی، چینی و اروپایی وجود دارد که در کنار شرکت های موجود در حال گسترش فعالیت های خود هستند. امارات متحده عربی به عنوان یک مقصد ترجیحی برای متقاضیان شرکتی برای گسترش دفاتر خود ظاهر شده است. بزرگ‌ترین بانک دبی اعلام کرد، همراه با دیگر شهرهای منطقه مانند ابوظبی و ریاض، دبی بر رکود جهانی در فعالیت‌های اداری که در چند سال گذشته دیده شده است، فائق آمده است. تقاضا برای فضای اداری پس از همه‌گیری کرونا در سطح جهانی افزایش یافته است، زیرا اقتصادها به عقب برگشته و به سطوح قبل از آن رسیده است؛ اما برخی از بازارهای آسیا اکنون از سطح قبل از همه گیری فراتر رفته اند.

https://www.khaleejtimes.com

پروژه‌های گردشگری 3 میلیارد دلاری دبی در اندونزی

Mohamed Alabbar یکی از قدرتمندترین توسعه دهندگان املاک و مستغلات در خلیج فارس در حال همکاری با دولت اندونزی برای تقویت بخش گردشگری می‌باشد. ایگل هیلز، به ریاست میلیاردر اماراتی، محمد العبار، با انعقاد یک قرارداد 3 میلیارد دلاری با اندونزی موافقت کرده است که برای ساخت فرودگاه‌ها، هتل‌ها و زیرساخت‌های گردشگری گسترده‌تر تلاش ‌کند. بر اساس اخبار دولتی اندونزی، وزارت شرکت های دولتی اندونزی و ایگل هیلز با هم یک "همکاری" 3 میلیارد دلاری را آغاز خواهند کرد. مشخص نیست که سهمیه هر کدام از طرفین چقدر است. زیرا که در حال حاضر این یک معامله آزمایشی بوده و تنها یک سال اعتبار دارد. همچنین هیچ جدول زمانی خاصی برای ساخت و ساز یا نحوه استفاده از پول تعیین نمی‌کند. اما امکان تمدید از طریق توافق متقابل را دارد. انتظار می‌رود این قرارداد شاهد بازسازی فرودگاه بین‌المللی سوکارنو-هتا و هتل‌های دولتی مختلف در این کشور باشد و آنها را به «استانداردهای بین‌المللی» برساند. اریک توهیر، وزیر شرکت های دولتی اندونزی، گفت: «این مشارکت کاملاً با استراتژی ملی ما برای تنوع بخشیدن به اقتصادمان و ایجاد اندونزی به عنوان یک مقصد برتر گردشگری جهانی مطابقت دارد».

https://skift.com-

دبی دیجیتال ابتکاری را برای افزایش کیفیت داده‌ها راه اندازی می‌کند

دبی دیجیتال از راه اندازی ابتکاری با هدف ارتقای سطح داده‌های دیجیتال با در نظر گرفتن بهترین استانداردها در زمینه‌های کیفیت، سهولت استفاده و حاکمیت خبر داد. این ابتکار ایجاد یک پلت فرم پیشرو برای تبادل تجربیات بین سازمان‌های دولتی و یادگیری در مورد شیوه‌های افزایش کیفیت داده‌های ارائه‌شده در پلتفرم «دبی پالس» است که از تصمیم‌گیری در سطح رهبری ارشد یا در چارچوب پشتیبانی می‌کند. این ابتکار شامل سازماندهی کارگاه‌هایی است که موضوعات مرتبط با داده‌ها و هوش مصنوعی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد، از جمله سیاست بلوغ دیجیتال صادر شده توسط Digital Dubai، که مرجع قابل اعتمادی است، زیرا شامل چهار محور است: تجربیات شهر دیجیتال، داده‌ها، امنیت سایبری و حاکمیت فناوری اطلاعات. این ابتکار در مرحله اول خود در سال 2024 با 11 سازمان دولتی راه اندازی می‌شود، در حالی که بقیه آژانس ها در مراحل بعدی به این ابتکار خواهند پیوست.

https://www.emaratalyoum.com

امارات اسکای کارگو درخواست خرید 5 فروند هواپیمای باری جدید را دارد

امارات اسکای کارگو، بازوی باربری امارات، بزرگترین شرکت هواپیمایی بین المللی در جهان، سفارش تایید شده ای را برای خرید 5 فروند هواپیمای باری دیگر بوئینگ 777F به ارزش بیش از یک میلیارد دلار (حدود 3.67 میلیارد درهم) اعلام کرد بین سال‌های 2025 تا 2026 تحویل داده می‌شود و مجموع سفارش‌های امارات به 315 هواپیمای پهن پیکر می‌رسد.

https://www.emaratalyoum.com

اتحادیه کوپ: بهبود اقتصادی در دبی باعث افزایش تقاضا در بخش خرده فروشی می‌شود

مدیر عامل روابط اجتماعی در اتحادیه کوپ، دکتر سهیل البستکی، تأیید کرد که اتحادیه کوپ مجموعه ای از برنامه‌های آینده دارد که از طریق آن به دنبال گسترش به بازارهای محلی در دبی و افزایش تعداد محصولات خود است برند یونیون و برندهای داخلی و بین المللی، به منظور همگامی‌با رشد تقاضا برای محصولات و افزایش رقابت پذیری شرکت تعاونی در بخش خرده فروشی و بازارهای محلی. وی فاش کرد که یونیون کوپ بیش از 55000 محصول و برند داخلی و بین المللی را در بر می‌گیرد و تاکید کرد که این تعداد در حال حاضر در حال افزایش است، زیرا شاخص های تقاضا در بخش خرده فروشی به طور مثبت و سریع در حال افزایش است که دلیل آن افزایش تقاضای مصرف کننده مرتبط با رشد گردشگری است. فعالیت و جمعیت، به ویژه با توجه به بهبود اقتصادی که توسط امارت دبی در حال وقوع است. البستکی تعداد محصولات «الاتحاد» (که دارای علامت تجاری تعاونی است) را فاش کرد که اکنون از 1500 محصول فراتر رفته است که نشان می دهد «تعاونی» در حال حاضر در حال گسترش دامنه خدمات خود و افزایش تعداد محصولات است. نام تجاری خود را حفظ کند تا با رقابت در بخش خرده فروشی همگام شود و محصولاتی را با کیفیت بالا و مشخصات بین المللی ارائه دهد که خواسته‌های مصرف کنندگان و فروشندگان را برآورده کند.

https://www.emaratalyoum.com

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما