معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۳/۰۶- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۵۴

خسارات شرکت‌ها و کارخانه‌های آلمانی ناشی از قطعی برق

Daniel Wetzel خبرنگار بخش اقتصادی روزنامه دی ولت آلمان (welt.de) در مقاله‌ای به نقل از گزارش اتاق صنعت و بازرگانی این کشور (DIHK)، به موضوع مهم قطعی برق و خسارات وارده به شرکت‌ها و کارخانه‌های این کشور پرداخته است.

بر اساس این گزارش، 70 درصد از شرکت‌های آلمانی تحت تاثیر قطعی برق قرار گرفته‌اند. براساس بررسی‌ها و تحقیقات جدید انجام شده توسط اتاق صنعت و بازرگانی آلمان (DIHK)، بسیاری از شرکت‌های این کشور با قطع برق مواجه هستند و برای برخی از آنها خسارت و هزینه‌های صدها هزار یوروئی به بار آمده و دلایل واقعی کمبود برق در آلمان نیز برای بسیاری از شرکت‌ها و مردم هرگز روشن نمی‌شود. برمبنای این بررسی‌ها، نوسانات و قطع و وصل متناوب برق در سال 2023 موجب توقف تولید و آسیب رساندن به تجهیزات بسیاری از شرکت‌های آلمانی شده است. اتاق صنعت و بازرگانی آلمان بیش از 1000 شرکت صنعتی در مناطق مختلف آلمان را مورد بررسی قرار داده و می‌گوید: 28 درصد این شرکت‌ها از قطعی برق که بیش از سه دقیقه به طول انجامیده متأثر شده‌اند. 42 درصد این شرکت‌ها قطعی برق به مدت زمان سه دقیقه را تایید کردند. البته آژانس شبکه برق فدرال آلمان قطعی برق که کمتر از سه دقیقه باشد را اعلام نمی‌کند و به اصطلاح مقدار SAIDI که یک معیار بین‌المللی شناخته شده برای کیفیت ولتاژ در شبکه برق است را لحاظ نمی‌نماید، ولی همین قطع برق در محدوده چند ثانیه، منجر به آسیب‌های فراوانی به ماشین‌های صنعتی آلمان شده است.

بر اساس این گزارش، نوسانات ولتاژ برق در آلمان درحال افزایش و آسیب‌های اقتصادی فراوانی ایجاد نموده است. قطع برق برای یک سوم (32 درصد) شرکت‌ها، هزینه اضافی تا 10 هزار یورو ایجاد می‌کند. 15درصد اعلام نمودند هزینه قطع برق بین 10 هزار تا 100 هزار یورو بوده و 2 درصد این شرکت‌ها نیز هزینه بیش از 100 هزار یورو را عنوان کرده‌اند. پُست‌های برق و ژنراتورهای اضطراری آلمان که در سال 2023 برای پوشش بارهای پیک تعبیه شده‌اند فقط توانستند 11 درصد ذخیره انرژی ایجاد کنند و مسئولین مربوطه به دلایل امنیتی آنرا اعلام نکردند. البته دوسوم شرکت‌ها گفته‌اند که دلیل نوسانات و قطع برق را نمی‌دانند. Achim Dercks معاون اتاق صنعت و بازرگانی آلمان هشدار می‌دهد تا زمانی که شرکت‌ها دلایل قطع برق را نمی‌دانند، عدم اعتماد و اطمینان وجود خواهد داشت. لذا اتاق بازرگانی و صنعت آلمان خواستار پاسخگویی آژانس شبکه برق درخصوص علل قطعی برق و جبران خسارات به شرکت‌ها و کارخانه‌های زیان دیده می‌باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما