معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۲/۱۴- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۰۴

اخبار اقتصادی برزیل

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی برزیل در هفته دوم اردیبهشت ماه 1403 مندرج در روزنامه‌ها و رسانه‌های این کشور به شرح ذیل ارائه می‌گردد:

موج کشاورزی در سان پائولو: پیش درآمدی برای رویداد تجاری اگری‌شو.

رشد 11.4 درصدی بخش کشاورزی در اوایل سال 2024 در ایالت سائو پائولو نشانه‌ای از قدرت این بخش است و به نوعی پیش‌نمایش نمایشگاه معروف Agrishow در ریبیراو پرتو، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کشاورزی جهان، محسوب می‌شود. دولت برزیل در این رویداد برنامه‌هایی را با ارزشی بالغ بر 1.4 میلیارد رئال (270 میلیون دلار) برای توسعه این صنعت پررونق معرفی خواهد کرد.کشاورزی در سائو پائولو، که 40 درصد از تولید ناخالص داخلی ایالت و نزدیک به 20 درصد از صادرات آن را تشکیل می‌دهد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بیش از 700 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است. این بخش با محصولاتی همچون سویا و ذرت نه تنها منجر به رونق کشاورزی شده است، بلکه تأثیر مهمی‌بر اقتصاد ملی دارد.اقتصاد سائو پائولو با 3.5 درصد رشد در بخش‌های مختلف، نشان‌دهنده هماهنگی مؤثر بین بخش‌های صنعتی و خدماتی است، که این موفقیت را به سیاست‌های پیشرو نسبت می‌دهند.

https://www.riotimesonline.com/sao-paulos-agricultural-surge-a-prelude-to-agrishow

معاون رئیس‌جمهور برزیل می‌گوید مذاکرات در مسیر افزایش مسئولیت مالی‌ است.

در مراسم افتتاحیه Agrishow 2024 در ریبیراو پرتو، سان پائولو، جرالدو آلکمین، معاون رئیس‌جمهور برزیل و وزیر توسعه، صنعت، تجارت و خدمات، بر اهمیت گفتگو به عنوان راهی برای رسیدن به مسئولیت مالی تاکید کرد. آلکمین اظهار داشت رئیس‌جمهور داسیلوا به طور مداوم با سایر نهادهای حکومتی و سطوح مختلف فدراسیون در حال گفتگو است. او این صحبت‌ها را پس از سوالاتی درباره رابطه با کنگره در زمینه معافیت مالیاتی برای 17 بخش اقتصادی مطرح کرد. آلکمین تاکید کرد که دولت برزیل تلاش می‌کند با اجرای سیاست‌های مناسب مالی و پولی، مالیات‌ها را کاهش داده و اقتصاد کشور را رشد دهد. او اشاره کرد که این رویکرد نیازمند تعهد همگانی و مسیر آن گفتگو است. در مورد اصلاحات مالیاتی، آلکمین اظهار داشت که پیشنهادات تنظیمی‌که توسط دولت ارائه شده‌اند، بهره‌وری اقتصادی را افزایش می‌دهند و سرمایه‌گذاری‌ها و صادرات محصولات ملی را تسهیل می‌کنند. همچنین، در پاسخ به پرسشی درباره کاهش قیمت سوخت، او توضیح داد که تغییرات قیمت بر اساس بازار رخ می‌دهد، اما در مورد بنزین، مالیات گردش کالا و خدمات (ICMS) همچنان 25درصد باقی مانده، در حالی که برای اتانول به 12درصد کاهش یافته است. این کاهش مالیات بر اتانول برای ترغیب استفاده از آن و کاهش هزینه‌های سوخت بسیار حائز اهمیت است.

https://www.cnnbrasil.com.br/economia/macroeconomia/na-agrishow-alckmin-diz-que-responsabilidade-fiscal-e-um-dever-de-todos/

معاون رئیس‌جمهور برزیل اوراق بدهی جدید را راهکاری برای کاهش مالیات دانست.

جرالدو آلکمین، معاون رئیس‌جمهور برزیل و وزیر توسعه، صنعت، تجارت و خدمات (MDIC)، در سخنرانی خود در نمایشگاه Agrishow، از ایجاد اوراق قرضه جدیدی به نام "نامه‌های اعتبار توسعه" (LCDs) خبر داد. او توضیح داد که این ابزار جدید برای جمع‌آوری سرمایه، مشابه با "نامه‌های اعتبار کسب‌ و کار کشاورزی" (LCA) است و به صنعت و توسعه اختصاص دارد. آلکمین همچنین اشاره کرد که این اوراق با کاهش مالیات بر درآمد برای اشخاص حقوقی و نرخ بهره کمتر (حدود 1.5 درصد) همراه خواهد بود. در همین رویداد، آلکمین بیان کرد که مسئولیت مالی یک وظیفه عمومی است، اما دولت لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهور، بر اساس گفتگوی بین قوا شکل گرفته است. او تأکید کرد که تعامل دائمی‌با سایر قوا و سطوح مختلف حکومت در دستور کار است. از سوی دیگر، فرناندو حداد، وزیر دارایی و رودریگو پاشکو، رئیس سنای برزیل، درباره مسائل مالیاتی و سیاست‌های مرتبط دیدگاه‌های مختلفی دارند. در حالی که حداد به تازگی انتقادات خود را مطرح کرده است، پاشکو این انتقادات را "غیرضروری" دانسته است.

https://www.cnnbrasil.com.br/economia/macroeconomia/agrishow-alckmin-anuncia-criacao-de-lcds-com-reducao-do-imposto-de-renda-para-pj/

بانک مرکزی برزیل: رشد کمتر از 2 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال 2024 متصور نیست.

روبرتو کامپوس نتو، رئیس بانک مرکزی برزیل، اعلام کرده است که احتمال رشد کمتر از ۲ درصد برای تولید ناخالص داخلی (GDP) برزیل در سال ۲۰۲۴ بسیار کم است. او این نظر را در رویدادی بیان کرده که توسط سازمان رؤسای جوان برگزار شده بود و اشاره کرد که برای نرسیدن به این میزان رشد، باید اتفاقی "بسیار متفاوت" در نیمه دوم سال جاری رخ دهد. در آخرین پیش‌بینی رسمی‌بانک مرکزی، که در انتهای مارس صورت گرفته، برآورد رشد اقتصادی از ۱.۷درصد به ۱.۹درصد افزایش یافته بود. همچنین، کامپوس نتو از کاهش روند تورم در برزیل خبر داد اما اشاره کرد که نرخ تورم در بخش‌های مرتبط با بازار کار همچنان بالا و مقاوم است. او همچنین هشدار داد که انتظارات بلندمدت تورم در برزیل هنوز تنظیم نشده است.

https://www.cnnbrasil.com.br/economia/macroeconomia/e-muito-dificil-pib-do-brasil-crescer-menos-de-2-em-2024-diz-campos-neto/

سرمایه گذاری عمده امبرائر صنعت هوانوردی برزیل را تقویت می‌کند

شرکت امبرائر، به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ هواپیما در جهان، برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری حدود 390 میلیون دلار در عملیات برزیلی خود در سال 2024 اعلام کرده است. این سرمایه‌گذاری، که با حضور رئیس‌جمهور برزیل رونمایی شد، با هدف بهبود قابلیت‌های تولیدی و ایجاد 900 شغل جدید انجام می‌شود. امبرائر از زمان خصوصی‌سازی خود در سال 1994 نقش مهمی در بخش دفاعی و صنعتی برزیل داشته است. این سرمایه‌گذاری جدید به معنای تعهد شرکت به رشد و توسعه است، که با ارائه یک هواپیمای 195-E2 جدید به شرکت هواپیمایی آزول تأکید شده است. همچنین، امبرائر با استخدام 1,500 کارگر جدید در سطح جهانی به سطح اشتغال پیش از همه‌گیری بازگشته است. برنامه‌های دولت برزیل و شرکت‌های ملی برای همکاری و تقویت نقش برزیل در صنعت هواپیمایی، نشان‌دهنده تعهد به رشد و فرصت‌های جدید در این صنعت کلیدی است.

https://www.riotimesonline.com/embraers-major-investment-enhances-brazils-aviation-industry/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما