معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۳/۰۱/۲۵- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۴۳

برنامه‌های گردشگری تایلند

وزارت گردشگری تایلند در آخرین گزارش اخیر خود اعلام کرد که از ابتدای سال 2024 تا پایان ماه مارس، پذیرای9,۳۷۰,۲۹۷ گردشگر خارجی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزایش یافته است

این گردشگران حدود ۴۵۴.۶۵ میلیارد بات درآمد گردشگری برای کارآفرینان تایلندی ایجاد کرده اند. وزارتخانه مذکور افزوده که این آمار تنها شامل ورودهایی است که توسط اداره مهاجرت پردازش شده و شامل کسانی که از طریق گذرگاه‌های مرزی وارد تایلند شده اند، نمی‌شود. 

خاطر نشان می سازد که این وزارتخانه برای سال ۲۰۲۴ درآمد ۳.۵ تریلیون باتی را هدف گذاری کرده است که ۲.۳ تریلیون بات آن از ورود حدود ۴۰ میلیون گردشگر خارجی حاصل خواهد شد. در همین حال، گردشگران داخلی با حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیون سفر، ۱.۲ تریلیون بات به درآمد کشور کمک خواهند کرد.

 شایان ذکر است که برنامه سرتا نخست وزیر تایلند علاوه بررسی مسائل منطقه ای و بین المللی و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی بر روی توسعه گردشگری نیز متمرکز شده است که می‌توان آن را مکمل سیاست های توسعه ای سرتا در حوزه سیاست خارجی پنداشت که نشات گرفته از اهمیت و جایگاه گردشگری در توسعه اقتصادی است که اهداف کلانی را در چشم انداز اقتصادی این کشور ترسیم می نماید.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما