معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۲/۲۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۱۰

بالاترین رشد فروش تجارت الکترونیک مکزیک

بر اساس گزارش انجمن فروش آنلاین مکزیک AMVO)) ارزش فروش کالا و خدمات از طریق تجارت الکترونیکی به 65.8 میلیارد پزو رسید. این آمار رشد 24.6 درصدی را نشان می دهد.

 برمبنای این آمار مکزیک اکنون بالاترین رتبه جهانی تجارت الکترونیک و بالاتر از کشورهایی مثل فیلیپین، مالزی، آرژانتین قرار دارد. رشد تجارت الکترونیک از زمان پاندمی‌کووید 19 شروع شد و عوامل مختلف نشان می دهد که مکزیک این جایگاه را حفظ خواهد کرد.

بررسی انجمن فروش آنلاین که سالانه انجام می‌شود، رشد فروش آنلاین در سه ماهه دوم سال 2023 (ژوئیه تا دسامبر) به لطف رویدادی به نام «حراج داغ  Hot sale »  قابل توجه بود. این گزارش تائید می‌کند که رویدادهای موقتی مثل «حراج داغ ، حراج آخرسال، حراج عید پاک» به طور قابل توجهی به افزایش شاخص فروش در طول سال 2023 تاثیر گذاشته اند.

بر اساس این گزارش مناطق جنوب شرقی و مرکزی کشور رشد تجارت الکترونیک بیش از 29 درصد را ثبت کرده اند که بیشتر از سایر مناطق بوده است. منطقه سواحل اقیانوس آرام مکزیک فرصت قابل توجهی برای گسترش تجارت دیجیتال را نشان می دهد. در سطح ایالتی، ایالت های Tlaxcala ، Chiapas  و Hidalgo بالاترین سطح رشد تجارت آنلاین را تجربه کردند. از نظر دسته بندی نوع کالاها، لباس و مد، لوازم خانگی کوچک و محصولات مصرفی انبوه مانند نوشیدنی‌های بدون الکل و لوازم آرایشی و زیبایی رشد برجسته ای را ثبت کردند.

در سطح جهانی، بازار تجارت الکترونیک پس از سال ها عدم اطمینان، اکنون با افزایش پیش بینی شده 10 درصد در سال جاری و 8.8 درصد در سال 2025، نشانه‌هایی از ثبات و پیش بینی پذیری در بازار را نشان می دهد. مکزیک تا قبل از 2023 برای شش سال متوالی جزو گروهی از کشورهایی بود که سریعترین نرخ رشد تجارت الکترونیکی را داشت و در نهایت در سال 2023 در جایگاه اول رشد تجارت الکترونیک در سراسر جهان قرار گرفت.

بر اساس این مطالعه خریدارانی که وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایینی دارند علاقه و حضور قابل توجهی در بازار تجارت الکترونیک داشته اند. به گزارش AMVO ، برای مصرف کنندگان دیجیتال عواملی نظیر: تنوع کالا، منحصر بودن کالا و عملی بودن تحویل کالا نقش کلیدی هنگام خرید آنلاین داشته است. هرچند برخی از مزایای تجارت الکترونیک مثل تحویل به طور نسبی اولویت خود را از دست داده اند اما علاقه به تنوع، منحصر بودن کالا، شخصی سازی و سهولت بازگشت محصولات همچنان وجود دارد. محصولات بین المللی، هشت نفر از هر 10 خریدار را جذب می‌کنند، که علت اصلی آن قیمت های پایین تر و گزینه‌های متنوع تر است. مدل های اشتراک آنلاین و سایر نوآوری‌ها در تجارت الکترونیک مانند تبلیغات زنده، و تجربه واقعی استفاده از محصول نیز توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند.

 

 

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما