معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۱/۲۱- ۰۸:۰۰

موافقتنامه همکاری آنریم و جامعه آمریکایی مکزیک

در هشتادومین سالگرد تاسیس انجمن صادرکنندگان و واردکنندگان مکزیک ANIERM موافقتنامه همکاری میان آنریم و جامعه آمریکایی مکزیک امضاء شد.
در هشتادمین سالگرد تاسیس انجمن صادرکنندگان و وارد کنندگان مکزیک ANIERM که در تاریخ 7 فوریه در دفتر این انجمن برگزار شد، موافقتنامه همکاری میان این انجمن و جامعه آمریکایی مکزیک American Society امضا شد. امضای این موافقتنامه همکاری باعث در هم تنیدگی بیشتر اقتصاد مکزیک در اقتصاد ایالات متحده و گسترش تعاملات بخش خصوصی دو کشور می‌شود.

لاری روبن Larry Rubin رئیس بخش آمریکای لاتین جامعه آمریکایی مکزیک در مراسم امضای موافقتنامه همکاری اظهار داشت: ادغام اقتصادی سه کشور آمریکای شمالی (آمریکا، مکزیک و کانادا) در چارچوب موافقتنامه TMEC به حدی رسیده است که این سه کشور در واقع به صورت یک «منطقه اقتصادی یکپارچه» در آمده است. این منطقه، منطقه رقابت است و برای رقابت با سایر مناطق جهان مثل EU یا آسیا.

جامعه آمریکایی مکزیک شامل بیش از 2 میلیون تبعه آمریکایی است که در مکزیک زندگی می‌کنند و بزرگترین اقلیت آمریکایی خارج از ایالات متحده را تشکیل می دهد. بیش از 110 موسسه، سمن NGO و سازمان غیرانتفاعی آمریکایی در مکزیک فعالیت دارند.

مهمترین اصول جامعه آمریکایی عبارتند از:

- بهبود جوامعی که در آن زندگی می‌کنیم و تقویت روابط دوجانبه برای هردو ملت (آمریکا و مکزیک)

- تشویق و حفاظت از منافع شخصی افراد، سمن‌ها، سازمان‌های غیر انتفاعی و شرکت های خصوصی آمریکایی

- دفاع از حقوق اتباع آمریکایی در مکزیک و اتباع مکزیکی در آمریکا

- مشارکت در برنامه‌های دوجانبه تعریف شده میان ایالات متحده آمریکا و مکزیک

- تقویت رویدادهای فرهنگی و سنتی آمریکایی در مکزیک و رویدادهای فرهنگی و سنتی مکزیک در آمریکا.

در این مراسم همچنین جان ناس مدیر بندر گلف Gulf port واقع در ایالت می سی سیپی آمریکا در مورد ظرفیت های این بندر توضیحاتی ارائه و از فعالان اقتصادی مکزیک دعوت کرد تا برای انتقال کالاهای خود از این بندر استفاده کنند. وی مهمترین ویژگی بندر گلف را به شرح زیر بیان کرد:

- بندر گلف دومین شهر پرجمعیت ایالت می سی سیپی است. این بندر بیش از 100 سال سابقه فعالیت دارد.

- در ده سال اخیر بیش از 1 میلیارد دلار برای نوسازی و توسعه ظرفیت های این بندر سرمایه گذاری شده است.

- این بندر سهل ترین و سریع ترین دسترسی به ایالت های میانه غربی Midwest آمریکا را فراهم می‌کند. این بندر از طریق شبکه راه آهن حداکثر 2 تا 3 روز کالاها را به ایالت های میانه غربی منتقل می‌کند.

- بنادر شرقی مکزیک ارتباط نزدیکی با این بندر می‌توانند برقرار کنند. کانتینرهای یخچال دار برای حمل مواد غذایی و یا فریز شده در مدت 3 روز از بنادر مکزیک به بندر گلف می رسند و حداکثر در مدت 5 روز به بازار مصرف شیکاگو می رسند. این بندر می‌تواند هاب انتقال محصولات یخچالی و فریز شده به آمریکا باشد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما