معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۱۰/۰۷- ۱۱:۴۱ - مشاهده: ۵۴

اخبار اقتصادی نامیبیا

گزیده اخبار و تحولات اقتصادی نامیبیا در هفته اول دی ماه 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

انتظار می رود نفت تا سال 2026 جاری شود

آقای تام آلویندو وزیر معادن و انرژی نامیبیا می‌گوید انتظار می رود اگر همه چیز خوب پیشرفت نماید نامیبیا تا سال 2026 شاهد تولید نفت باشد.

وی این اظهارات را در جلسه توجیهی کابینه این هفته بیان کرد و افزود که دولت به طور خستگی ناپذیر با غول های نفتی توتال انرژی و شل برای تحقق این هدف کار می‌کند و انتظار می رود تولید نفت ظرف چهار تا پنج سال آینده آغاز شود.

کاری که ما با سرمایه گذاران خود انجام می دهیم، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ما باید اولین نفت را در چهار تا پنج سال آینده داشته باشیم. همه ما مشتاقیم تا اطمینان حاصل کنیم که زمان کشف تا تولید تا حد امکان کوتاه شود.

او افزود که برای حصول اطمینان از دستیابی دولت به اهداف بلندپروازانه تولید نفت، آماده سازی زیادی نیاز است. به گفته وزیر، زیرساخت های توانمند نیز باید ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که دولت به اهداف خود می رسد.

منبع: روزنامه نامیبیان سان ص 3

 

آلمان بودجه بروزرسانی تصفیه خانه‌های آب ویندهوک را تامین می‌کند

دولت آلمان به حمایت از تلاش‌های توسعه پایدار نامیبیا در بخش آب ادامه می‌دهد و اخیراً با تامین مالی بازسازی تصفیه‌خانه‌های آب ویندهوک موافقت نموده است.

بانک توسعه آلمان  یک قرارداد 1.26 میلیارد نامیبیا با وزارت دارایی و شرکت های دولتی برای تامین مالی بازسازی و توسعه تصفیه خانه‌های آب گامامس و اچامیزه واقع در شهر ویندهوک- پایتخت این کشور امضا نمود.

وزارت دارایی در بیانیه ای اعلام کرد که این پروژه از طریق وزارت همکاری اقتصادی و توسعه فدرال آلمان حمایت می‌شود و از طریق بانک توسعه آلمان اجرا می‌شود.

این وزارتخانه گفت: "هدف این پروژه ارتقاء ظرفیت های موجود تصفیه فاضلاب و بهبود تامین آب آشامیدنی ویندهوک است."

وی خاطرنشان کرد که تامین مالی در راستای استراتژی‌های بلندمدت برای تضمین امنیت آب برای ویندهوک است.

پس از تکمیل، این پروژه ظرفیت تصفیه خانه‌های Gammams و Otjomuise را به ویژه در مورد کیفیت آب افزایش می دهد.

این وزارتخانه گفت: "این به منظور حفاظت از تامین آب تغذیه اضافی برای دومین کارخانه احیای مستقیم آب آشامیدنی است که به امنیت تامین ویندهوک و همچنین حفاظت از منابع آب در کل منطقه مرکزی نامیبیا کمک می‌کند."

قرارداد تامین مالی امتیازی توسط وزیر دارایی نامیبیا آقای ایپومبو شیمی و مدیر کشور بانک توسعه آلمان بئاتریس لوک امضا شد و وزیر توسعه شهری و روستایی آقای اراستوس اوتونی و رئیس شرکت آب و فاضلاب نامیبیا آقای آبراهام نهمیا شاهدآن بودند.

منبع: روزنامه نیو ارا ص 5

 

نامیبیا واردات سوخت را به مرکز واحدی متمرکز خواهد نمود

نامیبیا در حال ایجاد یک نقطه واردات واحد است که تمام نیازهای وارداتی کشور در آن متمرکز خواهد شد. این به گفته تام آلویندو وزیر معادن و انرژی است که گفت این اقدام بخشی از تلاش‌ها برای به حداقل رساندن هزینه‌های واردات سوخت است.

این اقدام در واکنش به افزایش قیمت سوخت داخلی است که از سال 2020 میلادی به طور تصاعدی افزایش یافته است.

طی سال 2021میلادی ، متوسط قیمت بنزین در هر لیتر به 13.56 دلار نامیبیا و در سال 2022 میلادی به.19.509 دلار نامیبیا رسید. برای امسال، میانگین در حال حاضر حدود 20.73 دلار نامیبیا بابت هر لیتر است. این واقعاً یک نگرانی است و ما در تلاش هستیم تا چگونگی مدیریت این افزایش را بیابیم. بنابراین، ما در تلاش هستیم تا یک نقطه واردات واحد ایجاد کنیم که شرکت ها بتوانند از صرفه جویی در مقیاس در نقطه واحد استفاده کنند. این ممکن است به کاهش هزینه سوخت کمک کند. این چیزی است که ما روی آن کار می‌کنیم و اکنون مشغول مشاوره با سهامداران هستیم تا از پایداری آن اطمینان حاصل کنیم.

وزیر افزود که افزایش قیمت سوخت کار را برای اقتصاد حمل و نقل دشوار می‌کند و بر تمام صنایع دیگر تأثیر می‌گذارد.

در همین حال، پس از کاهش قیمت بنزین و گازوئیل به میزان 1.30 دلار در هر لیتر درماه دسامبر سال 2023 میلادی، به مصرف کنندگان تخفیف داده شده است.

این بدان معناست که قیمت بنزین در بندر ورودی "والویس بی" اکنون 21.58 دلار نامیبیا بر هر لیتر، گازوئیل 50 پی،پی، ام 21.85 دلار در هر لیتر، گازوئیل 10پی،پی، ام به ازای هر لیتر 22.05 دلار نامیبیا است.

وزارت معادن و انرژی نیز با اعلام این کاهش قیمت ها در هفته گذشته اعلام کرد که عوارض صندوق راهداری با 20 سنت به ازای هر لیتر از 178 سنت در هر لیتر به 198 سنت برای همه محصولات افزایش یافته است. با توجه به اهمیت تعمیر و نگهداری جاده‌ها در کشور و همچنین از نظر افزایش قابل توجه در صنعت خرده فروشی سوخت این تصمیم گرفته شد.

منبع: روزنامه نیو/ مجله اقتصادی بیزنس ارا ص 12

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما