معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۲/۰۹/۳۰- ۰۸:۰۰ - مشاهده: ۱۸۱

اخبار اقتصادی اتریش

گزیدۀ اخبار و تحولات اقتصادی اتریش در نیمۀ دوم آذر 1402 مندرج در رسانه‌های این کشور به شرح زیر ارائه می‌گردد.

افزایش شدید نرخ بیکاری در اتریش

 براساس گزارشی که موسسه آمار اتریش منتشر کرد، علیرغم بالا رفتن نرخ اشتغال در این کشور، نرخ بیکاری نیز در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. در این گزارش اشاره شده که با ثبت 247 هزار و 200 فرد جویای کار در اتریش، در حال حاضر تعداد این افراد، 11.5 درصد بیش از زمان مشابه در سال گذشته بوده و نرخ بیکاری را به 5.2 درصد رسانده است. این سومین بار طی 9 ماه اخیر است که نرخ بیکاری در اتریش افزایش می‌یابد. همچنین طبق این گزارش، درصد اشتغال در اتریش نیز 74.9 درصد عنوان شده است.

https://www.diepresse.com/17897499/arbeitslosigkeit-um-115-prozent-hoeher-als-im-vorjahr

درآمد هنگفت دولت از محل مالیات بر حقوق

به گزارش روزنامه کوریر و به نقل از سازمان آمار اتریش، درآمد دولت این کشور در سال 2022 از محل مالیات بر حقوق کارگران و کارمندان در این کشور بالغ بر 32 میلیارد و 400 میلیون یورو بوده است. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن 5.2 درصد و به عبارتی 1 میلیارد و 600 میلیون یورو افزایش را نشان می‌دهد. در این گزارش آمده که افزایش دستمزدها در سال 2022، منجر به افزایش مالیات‌ها متناسب با آن شده است.

https://kurier.at/politik/inland/finanzminister-durfte-sich-im-vorjahr-ueber-lohnsteuer-rekord-freuen/402696346

راه کار موقت دولت اتریش برای مقابله با کمبود نیروهای متخصص

مارتین کوخر وزیر کار و اقتصاد اتریش اعلام کرد که دولت اخیرا طرحی را تصویب کرده که براساس آن سالانه تا 15 هزار مجوز اقامت و کار برای نیروهای متخصص خارجی صادر شود. این مصوبه احتمالا تا سال 2027 ادامه خواهد یافت و بر اساس آن، نیروهای متخصص خارج از کشورهای اتحادیه اروپا با تسهیلات بیشتری در مورد تطبیق مدارک فنی و علمی روبرو شده و روند دریافت ویزای ورودی آنها نیز آسان‌تر خواهد شد. اتاق بازرگانی اتریش نیز با اشاره به 200 هزار فرصت شغلی کنونی در اتریش که عمده آنها در بخش بهداشت و درمان است، از حمایت خود از طرح دولت خبر داد.

https://www.diepresse.com/17884365/regierung-will-jaehrlich-15000-rot-weiss-rot-karten-ausstellen

آغاز حفاری برای اکتشاف گاز در اتریش

شرکت ADX اتریش در زمستان سال جاری عملیات حفاری خود در شهر مولن در استان اتریش علیا را برای اکتشاف گاز آغاز خواهد کرد. حفاری در این محل که در منطقه‌ای حفاظت شده قرار دارد تاکنون منتظر دریافت مجوزهای مربوطه بود. این شرکت اتریشی زیرمجموعه شرکتی همنام از استرالیاست.

https://www.diepresse.com/17871682/molln-gruenes-licht-fuer-gas-probebohrung-um-nationalpark

https://kurier.at/chronik/oberoesterreich/gasbohrung-in-molln-250-teilnehmer-bei-demonstration/402684196

اختصاص 35 میلیون یورو توسط اتریش برای سیستم‌های هشدار سریع آب و هوایی

لئونوره گوسلر، وزیر محیط‌زیست اتریش در سخنرانی خود در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل در دوبی اعلام کرد، اتریش 35 میلیون یورو برای سیستم‌های هشدار سریع آب و هوایی در کشورهای جنوب جهانی اختصاص خواهد داد. این مبلغ در راستای حمایت از سیاست و اقدامات سازگاری اقلیمی اختصاص خواهد یافت. تمرکز اتریش در سال جاری در حوزه سیاست‌های اقلیمی در سطح جهانی، توسعه سیستم‌های هشدار سریع در کشورهایی است که به طور خاص متاثر از تغییرات آب و هوایی شدید هستند و توسعه‌یافتگی لازم برای سیستم‌های هشدار را ندارند.

https://www.derstandard.at/story/3000000198902/oesterreich-stellt-35-millionen-euro-fuer-den-globalen-sueden-bereit

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما